wtorek, 22 maja 2018

Chlebek bananowy z płatkami owsianymi


ciasto bananowe




Dawno nie piekłam chlebka bananowego, więc jak natrafiłam na ten przepis, to od razu mi przyszła nań ochota.
Pierwszy mój chlebek bananowy, to chlebek na mąkach zbożowych (bo takich wtedy używałam), ale bez tłuszczu, potem był chlebek bezglutenowy na mące migdałowej, kolejny to chlebek z mąką kokosową i czekoladą. Był jeszcze gryczany i chlebek bez jajek.

Dzisiejszy jest ze zmielonymi płatkami owsianymi.
W przepisie jest jeszcze dodatek kakao i miodu, ale ja to pominęłam.




Składniki na foremkę 23x11:
* 3 dojrzałe banany
* 2 jajka
* 2 szklanki zmielonych płatków owsianych
* 3 łyżki rozpuszczonego oleju kokosowego
* 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
* duża garść żurawiny




Płatki wrzuciłam do blendera i zmieliłam, ale nie na mąkę. Banany i jajka również zmiksowałam, a potem połączyłam wszystkie składniki i piekłam w moim małym piekarniku w temp. 180* C ok. 40 minut.
Jak każdy chlebek bananowy i ten wyszedł smakowity:)


ciasto bananowe

ciasto bananowei

ciasto bananowe





"Na jutro odkładaj tylko te rzeczy, bez których mógłbyś umrzeć ze spokojem."

Pablo Picasso




5 komentarzy:

  1. Wspaniały pomysł z tymi płatkami, pozwolę sobie zapożyczyć przepis bo jak dla mnie jest idealny, pozdrawiam. M.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie się prezentuje. Robiłam kiedyś podobny i bardzo mi smakował.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ile taki chlebek ma kcal? :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!