sobota, 4 sierpnia 2012

Ciasteczka sojowo-otrębowo-maślane


ciasta z soja



... czyli soja w następnej odsłonie:)
Ciasteczka z okary bardzo mi kiedyś smakowały, więc gdy zobaczyłam przepis na ciasteczka z ugotowanej soi na blogu Fun&Taste, to skorzystałam z przyjemnością.
Zmieniłam trochę proporcje składników, nie dałam żółtek i dodałam przyprawy, aby można było ciasteczka zrobić wg Kuchni Pięciu Przemian.



Składniki na 18 ciastek:
  • 100 g suchej soi - ja miałam więcej, ok. 140 g
  • 100 g miękkiego masła - dałam mniej, ok. 80 g
  • 100 g ksylitolu (cukier opcjonalnie) + odrobina do posypania ciastek - dałam 50 g ksylitolu i już nie posypywałam niczym
  • 2 żółtka - opuściłam
  • 5 czubatych łyżek otrąb owsianych ( zmiksowanych) - dałam otręby orkiszowe i nie miksowałam
  • 1 łyżeczka sody do pieczenia - nie dałam
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia - mocno płaska u mnie
  • szczypta kurkumy i imbiru
  • łyżka soku z cytryny


Soję (sn) namoczyłam przez całą noc, po czym zmieniłam wodę i gotowałam ok. godziny.
Zmieliłam i kolejno dodawałam i mieszałam po każdej przemianie: otręby orkiszowe (k), kurkumę (g), masło i ksylitol (sł), imbir (o), proszek do pieczenia (sn) i sok z cytryny (k).
Z masy lepiłam kulki, rozpłaszczałam na papierze do pieczenia i piekłam w piekarniku nagrzanym do 1800 C ok. 25 min.
ciastka z soja

Z wyglądu zupełnie inne niż na blogu, którym się inspirowałam i pewnie też różnią się smakiem ze względu na brak żółtek i mniejszą ilość masła, ale taka wersja bardzo mi smakowała:)
To są ciasteczka bardziej na drugie śniadanie (a nawet na pierwsze, czemu nie?) niż słodycz do kawy.
Polecam:)

ciastka z soja
 



"Nie można wyleczyć chorego, który wierzy, że jest w dobrym zdrowiu"
H.F. Amiel




Komentarze
2012/08/04 08:48:25
Z pewnością są nie tylko zdrowe, ale i smaczne. :) Ciekawi mnie ten sojowy posmak.
2012/08/04 09:11:44
Whiness, nie ma sojowego posmaku;) Ciasteczka smakują podobnie do owsianych, tylko nie są kruche, raczej wilgotne.
Pozdrawiam:)
2012/08/04 21:29:27
Bardzo jestem ciekawa ich smaku!!!
2012/08/05 09:15:00
Sówko, są śliczne. A jak myślisz, czym mogłabym zastąpić soję? Bo uczuleni na krowę mają też często alergię na soję, dlatego jej unikam :)
2012/08/05 14:54:20
Jukejka, wbrew pozorom wcale nie jest egzotyczny;)
Patysku, soja jest filarem tych ciasteczek, bo poza nią nic w nich oryginalnego raczej nie ma;) Ale jeśli nie soja, to może spróbuj z ciecierzycą...? Deser z ciecierzycy jest bardzo dobry, więc i ciasteczka powinny smakować:) Chyba sama się pokuszę następnym razem:)

Pozdrawiam Was:)
2012/08/06 15:41:49
Nie wiem czemu, ale jak tylko spojrzałam na fotkę, to wyobraziłam sobie zapach tych ciasteczek. Musi być obłędny.
2012/08/10 21:41:35
Wyglądają bardzo smacznie, choć jednak płatki owsiane bardziej do mnie przemawiają niż soja... Po ostatnich próbach (to prawda, że smacznych) mam tymczasowo sojowy przesyt;)

Gość: elamaj, aaot139.neoplus.adsl.tpnet.pl
2012/08/12 22:05:23
Upiekłam wczoraj z ciecierzycy oraz 3 rodzajów otrąb, tj. orkiszowe, gryczane i owsiane. Zamiast masła dodałam olej kokosowy, w mniejszej ilości (ok. 50g) oraz 2 żółtka. I, oczywiście,wg 5 przemian. Bardzo mi smakowały. Polecam.
2012/08/16 13:30:33
Sylwiam7, zapach nie jest specjalnie intensywny - taki ciasteczkowy;)
Ren-ya, a wiesz, że ja takich zwykłych owsianych już dawno nie jadłam i zapomniałam, że też są pyszne:)
Elamaj, tak myślałam, że ciecierzyca będzie fajnie się komponować:) Zrobię na pewno!

Pozdrawiam!
2012/08/24 11:07:23
Lecę po pracy po soję i jutro będę tworzyć takie ciasteczka. Fajnie jak się nadają bardziej na drugie śniadanie niż do kawy bo od jakiegoś czasu właśnie w takim drugim śniadanku się lubuję :)
2012/08/26 22:32:57
Przecinkowa, daj znać jak Ci smakowały. Pozdrawiam:)


6 komentarzy:

  1. Zrobię je!!!! W sobotę!!!! KONIECZNIE!!!! REWELACJA!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa jestem jak Ci zasmakują:)

      Usuń
    2. Będę robić dziś po pracy, soja właśnie się gotuje. W końcu dziś Swiatowy Dzień Wegetarianizmu, trzeba to uczcić ;)

      Usuń
  2. Zapisuje do zrobienia ..musze duzo nadrobic z twojego bloga .. hm te moje wakacje zbyt dlugo trwaly -:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wakacje nie trwały za długo; to ja za szybko gotuję;P
      Ale się cieszę Basiu, że tak Ci się mój blog i przepisy podobają:)

      Usuń
    2. to racja, ze ty masz ciagle pomysly , jestes blyskawica !
      super i tak trzymaj -:)

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!