niedziela, 23 kwietnia 2017

Frytki z warzyw z dipem z awokado


domowe frytki z warzyw z dipem z awokado



Bardzo dawno nie robiłam sobie frytek warzywnych, aż się dziwię, bo to danie proste i niespecjalnie pracochłonne, a pyszne.
Jak je robię, to najczęściej z sosem jogurtowym, ale robiłam też z sosem jogurtowym z tahini.
Dzisiaj wersja z dipem z awokado.




Składniki na porcję:
* pietruszka
* kawałek selera, marchwi  i batata
* burak
* oliwa
* sól, czosnek niedźwiedzi, bazylia, oregano, lubczyk
Dip:
* dojrzałe awokado
* wyciśnięty ząbek czosnku
* suszone pomidory
* sól, pieprz, sok z cytryny, zielona cebulka


Warzywa obrałam, pokroiłam w słupki, rozłożyłam na papierze do pieczenia, posypałam przyprawami i skropiłam oliwą. Piekłam w temp. 180* C ok. 20 minut przewracając je w trakcie.
Kto jeszcze nie jadł takich frytek, tego zachęcam:)


domowe frytki z warzyw z dipem z awokado

frytki z warzyw z dipem z awokado




"Zmieniamy się z jednego z dwóch powodów: inspiracji lub desperacji."
Jim Rohn

4 komentarze:

  1. Ale bym zjadła :) mmmm... pysznie i zdrowo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Frytki selerowe i batatowe już próbowałam, ale buraczane i marchwiowe dopiero przede mną. Wyglądają smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś smakowały mi najbardziej selerowe, batatowe w ogóle. Teraz wszystkie mi smakują:)
      Sprawdź jak jest u Ciebie;)

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!