środa, 15 maja 2013

Zielona sałatka z surową cukinią


surówka z cukinią



Cukinia kojarzyła mi się do tej pory z warzywem, które spożywa się po obróbce termicznej;  kiedyś tak kojarzyły mi się pieczarki.
Z pieczarkami na surowo jestem od dawna zaprzyjaźniona, natomiast cukinię w takiej postaci jadłam pierwszy raz dopiero co. 
I się zachwyciłam!
Od razu też z tego zachwytu powstała sałatka z jej dużym udziałem, którą właśnie prezentuję.




Składniki:
* ogórek
* cukinia
* liście szpinaku
* pietruszka
* koperek

Sos:
* olej lniany (sł)
* ząbek czosnku, oregano (o)
* sól morska (sn)
* sok z cytryny (k)
* majeranek, tymianek (g)



Umyłam, pokroiłam, wymieszałam z sosem:)
Drugą wersję zrobiłam z dodatkiem jajeczek przepiórczych i to była wersja kolacyjna, równie pyszna:)
Zróbcie!


surówka  z cukinią




"Szkoła przygotowuje dzieci do istnienia  w świecie, który nie istnieje"
Albert Camus



22 komentarze:

  1. Zieloniutka, idealna dla cukiniożerców :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda cudnie i zdrowo! Zapisuję ją sobie w "do zrobienia".
    Dziękuję za uczestnictwo w akcji cukiniowej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja dziękuję za akcję:)
      A sałatka nie schodzi z mojego stołu;)

      Usuń
  3. uwielbiam takie lekkie sałatki :)
    pozdrawiam i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajna sałatka, lubię takie. Wygląda apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to tylko pozostaje korzystać z wiosennej obfitości i robić:)

      Usuń
  5. Pierwsze słyszę, że można na surowo. Ale wypróbuję na pewno, bo fajna jest:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie to też wcześniej nie przyszło do głowy, a okazuje się, że można i lepiej smakuje niż po przeróbce, zdecydowanie!

      Usuń
  6. uwielbiam na surowo i jem od lat ..fajnie,ze tez ci smakuje, wiec bedzie mozna liczyc na odkrywanie polaczen -:)
    ja bardzo lubie z dodatkiem orzechow wloskich i lekko skropiona olejem orzechowym i ocetem jablkowym

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olej orzechowy smakuje wspaniale, tylko właśnie nie bardzo mam pomysły jak go wykorzystać szerzej, bo jest zdecydowanie specyficzny w smaku.
      Do czego go używasz Basiu jeszcze?

      Usuń
    2. mam na mysli olej z orzechow wloskich .. do sałatek z orzechami, sosów i dressingów oraz oczywiscie do przeroznych ciast orzechowych ..juz niewielka ilosc daje super smak orzechow wloskich..

      Usuń
    3. O tak, do ciast orzechowych będzie super, a mam zamiar zrobić orzechowe niebawem:)

      Usuń
  7. Jeszcze nigdy nie jadłam surowej cukinii, z chęcią spróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  8. już ja lubię , jest na dokładkę tak prawdziwie zielona:)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda prześlicznie i wspaniale smakuje. Wiem, bo dziś robiłam. Zamieniłam tylko szpinak na mix sałat z rukolą. Fantastycznie zielona i smaczna. Pierwszy raz robiłam sałatkę z surową cukinią. Nie wiedziałam, że tak też można. Polecam!! Dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakowała - też nie wiedziałam, że tak można a jednak;)

      Usuń
  10. Zielono Ci Małgosiu :)
    wspaniała sałatka ... też lubię surową cukinię ...

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!