piątek, 17 września 2010

Mus śliwkowy z czekoladą


deser warstwowy ze sliwkami i czekolada




Ten mus zobaczyłam tutaj i wiedziałam, że muszę go zrobić. Uwielbiam takie desery, a ten szczególnie mnie zaciekawił ze względu na śliwki.

Ja go trochę zmodyfikowałam przez dodanie do jednej części czekolady i stąd wyszedł mus trójwarstwowy.



Składniki na 3 porcje:
* 700 g dojrzałych śliwek
* 1 łyżka masła
* fruktoza do smaku - u mnie to było ok. 3 łyżek (aktualizacja: teraz korzystam z ksylitolu)
* płaska łyżeczka cynamonu albo więcej, jak się lubi
* 50 g gorzkiej czekolady
* 200 ml śmietanki



Śliwki umyłam, pozbawiłam pestek, wrzuciłam do rondelka; dodałam masło, podlałam niewielką ilością wody i dusiłam na małym ogniu ok. 10-15 min. Dosypałam cynamon, wymieszałam i odstawiłam do przestygnięcia.
W międzyczasie stopiłam na parze czekoladę i ubiłam śmietankę.
Wystudzone śliwki zmiksowałam, do połowy dodałam czekoladę, do drugiej połowy śmietankę - trochę śmietanki zostawiłam do dekoracji wierzchu -  i dobrze wymieszałam.
Na spód pucharka kładłam masę śliwkowo - czekoladową, na to śliwkowo - śmietankową, a na koniec samą śmietankę posypaną cynamonem.

Mus dla wielbicieli słodko - kwaśnych smaków. 
Mnie bardzo przypadł do gustu i zjadłam cały wielki pucharek i część z porcji córki.

mus śliwkowy z czekoladą




Komentarze
2010/09/18 08:09:56
świetnie wyszedł Ci mus, dobry pomysł z czekoladą :)
2010/10/10 21:40:03
Lubię takie desery, ślicznie i pysznie się u Ciebie prezentuje
Pozdrawiam :)
2010/10/12 11:49:27
Takie desery mają niezaprzeczalna zalety: szybkie do zrobienia i atrakcyjne wizualnie:)
Pozdrawiam Was:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!