niedziela, 3 listopada 2019

Kotlety mielone z pieczarkami i brokułem


kotlety mielone bez bułki




Bardzo dawno nie robiłam mielonych kotletów, więc jak sobie o nich przypomniałam, to od razu zakupiłam mięso i zapowiedziałam rodzinie, że bedę robić.

Od dawna nie dodaję do tego dania bułki - ani tej moczonej do masy, ani tartej do panierki. Panierki zresztą też nie robię od dawna.
Czasem dodaję jajko, czasem nie, nie ma to, wg moich doświadczeń, zasadniczego wpływu na ich rozpadalność. Zawsze trzymają fason:)
Do mięsa dodaję to, co mam pod ręką, czyli różne warzywa - w tym wpisie jest kilka wersji kotletów, które do tej pory robiłam.
Dzisiaj zrobiłam z pieczarkami i brokułem. Podobne kotlety, bo też z brokułem, ale nie z pieczarkami, tylko z suszonymi pomidorami, są tutaj.



Składniki na ok. 8 kotletów:
* ok. 600 g mięsa (zmielonego)
* jajko
* spora cebula
* 1-2 ząbki czosnku
* łyżka musztardy francuskiej
* kilka pieczarek startych na tarce
* 1-2 różyczki brokuła
* sól, pieprz, papryka słodka, majeranek, lubczyk
* smalec domowej roboty



Cebulę i brokuły posiekałam w moim ulubionym rozdrabniaczu, pieczarki starłam na tarce.
Wszystkie składniki połączyłam ze sobą, uformowałam niewielkie kotlety i kładłam je na gorący smalec.
Wyszły j
ak zwykle pyszne. Zjedliśmy z mizerią ze śmietaną, też pyszną:)



Kotlety mielone bez glutenu

Kotlety mielone bez bułki




"Syci niewolnicy są najzacieklejszymi wrogami wolności."
Marie von Ebner-Eschenbach



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!