poniedziałek, 11 grudnia 2017

Naleśniki bezglutenowe na słodko z kremem z dyni i mascarpone - pycha!



dosy z kremem z dyni i mascarpone




Krem z dyni i mascarpone okazał się wybitny w smaku! Nie tylko jako nadzienie do naleśników, ale sam w sobie👌.

Pomysł na takie połączenie przyszedł mi do głowy, gdy znalazłam w lodówce zapomniany serek mascarpone, który wymagał natychmiastowego zużycia. A że córka dzień wcześniej zamówiła sobie na obiad dosy, które na stałe weszły do naszego menu i robię je regularnie raz w tygodniu, to wymyśliłam, że zrobię do nich (dla siebie) jakiś krem na bazie tego serka.
Tylko co do niego mam dodać?
Pierwsza myśl to połączenie z czekoladą i pewnie tak bym zrobiła, gdyby nie to, że na drodze stanął mi pojemniczek z zamrożoną dynią, który wyciągnęłam z lodówki z myślą o wykorzystaniu do kaszy na śniadanie. I wtedy zmieniłam zamiar i dynię zostawiłam do kremu.
Dynia przed zamrożeniem była uduszona w odrobinie wody.



Składniki na naleśniki na 2 porcje:
*  1/2 szklanki soczewicy, tym razem zmieszałam czerwoną i zieloną
*  1 szklanka ryżu basmati
*  ok. 1/2 łyżeczki soli (używam kłodawskiej niejodowanej)
*  odrobina masła klarowanego do przetarcia patelni


Przepis jak zrobić naleśniki jest pod linkiem na dosy, czyli tutaj.
Teraz dolewam więcej płynu, masa jest wtedy luźniejsza i naleśniki wychodzą cieńsze, w tej pierwszej wersji były grubsze. Ale to jak kto woli.


 Składniki na krem:
* kilka łyżek uduszonej/upieczonej dyni Hokkaido
* 250 g serka mascarpone
* ok. 7-8 daktyli - miałam świeże
* sok z cytryny



Składniki na krem zmiksowałam, wyszła  z tego puszysta masa smakiem do złudzenia przypominająca taki dobrze ukręcony kogel-mogel, coś pysznego!💟


dosy na słodko z kremem z dyni i mascarpone

dosy na słodko z kremem z dyni i mascarpone - super!


Słodycz kremu przełamałam pokrojonymi mandarynkami (pomarańcze by były jeszcze lepsze) i zjadłam rozkoszując się smakiem😍.


Dosy na słodko z kremem z dyni i mascarpone - pycha!

Dosy na słodko z kremem z dyni i mascarpone - pycha!




"Bezpieczeństwo jest właściwie przesądem. Nie występuje w naturze. Życie jest albo porywającą przygodą, albo niczym."
Helen Keller



4 komentarze:

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!