piątek, 25 lutego 2011

Dieta Strukturalna i odchudzanie weekendowe


Od jakiegoś czasu poszukiwałam czegoś nowego w temacie odżywianie, choć generalnie z Metody Montignaca jestem zadowolona, pasuje mi i dobrze się przy takim odżywianiu czuję. 

Nie stosuję jej  rygorystycznie, raczej te najgłówniejsze zasady i to też na sporym luzie.
Szukałam raczej jakiejś niewielkiej modyfikacji, a nie całkowitej zmiany.
Jak to zwykle bywa jak się czegoś szuka, tak i tym razem "przypadkowo" wpadło mi w ręce czasopismo, w którym był artykuł o tzw. eliksirach młodości i diecie weekendowej. Temat mi się spodobał na tyle, że następnego dnia już miałam w ręce egzemplarz książki Bardadyna "Odchudzanie weekendowe".
Wystarczyła chwila zagłębienia się w lekturze i już wiedziałam, że tego właśnie szukałam!
Nie tyle sama dieta, która jest bardzo podobna do MM, bo też opiera się na niskim indeksie glikemicznym, ale właśnie te eliksiry baaardzo przypadły mi do gustu. I również nie jako sposób na weekendową utratę 1-2 kg (podobno tyle się traci odżywiając się tylko nimi przez weekend), ile pomysł na pożywne i atrakcyjne śniadanie, zwiększenie energii, oczyszczenie organizmu - szczególnie teraz, na przedwiośniu.
Eliksiry od 2-3 tygodni są moim dobrym początkiem dnia:)

Gdyby ktoś był bliżej zainteresowany dietą strukturalną, to polecam lekturę tej strony.
Zalecenia są proste: minimum kalorii przy maksimum substancji odżywczych.
"Dieta strukturalna to dieta praktyczna, łatwa i elastyczna. Wystarczy, że co najmniej 2/3 Twojej diety będą stanowiły produkty strukturalne, aby osiągnąć trwałe odchudzanie, odmłodzenie i wzmocnienie organizmu."
Dr Marek Bardadyn, twórca diety strukturalnej

Listę produktów strukturalnych można wydrukować, a potem mieć ją pod ręką i często się do niej stosować:)

Odchudzanie weekendowe polega na odżywianiu się począwszy od piątkowej kolacji do kolacji w niedzielę tylko  eliksirami i to ściśle określonymi. Oczywiście jeśli ktoś ma taką możliwość może tego typu kurację przeprowadzać w każdy inny dzień, chodzi generalnie o to, że w te dni co 3.5 godziny pije się jedynie świeżo przygotowany eliksir, więc mało wygodne jest przeprowadzanie takiej diety podczas tygodnia pracy.


Schemat weekendowego odchudzania/oczyszczania:

Piątek
15.00 - zjadamy ostatni normalny posiłek (idealnie by było, aby w tym dniu nie jeść mięsa) i wypijamy co najmniej 1 litr herbaty zielonej lub wody

18.30 - miksujemy:
*  200 ml jogurtu lub kefiru 1,5-2% tł
*  małego banana
*  1 łyżkę zmielonego siemienia lnianego
*  1 łyżkę zarodków pszennych lub 2 łyżki otrąb pszennych


Sobota i niedziela

8.00 - miksujemy:
*  250 ml mleka sojowego (czystego, bez dodatków)
*  200 g truskawek lub wiśni, malin,  jagód
*  1 łyżkę zmielonego siemienia lnianego
*  1 łyżkę zarodków pszennych lub 2 łyżki otrąb pszennych

11.30 - miksujemy:
* 250 ml soku pomarańczowego najlepiej świeżo wyciśniętego, ale może być też z kartonu
* 4 szt. moreli suszonych**
* 1 łyżkę zarodków pszennych lub 2 łyżki otrąb pszennych

15.00 - miksujemy:
*  300 ml soku pomidorowego
*  1/2 puszki tuńczyka w sosie własnym lub tofu lub fety 40 g
*  1 łyżkę zmielonego siemienia lnianego
*  rozgnieciony mały ząbek czosnku - niekoniecznie
*  1/2 łyżeczki morszczynu - uważać przy problemach z tarczycą!

18.30 - miksujemy:
*  250 ml mleka sojowego
*  6 szt. moreli suszonych**
*  1 łyżkę zmielonego siemienia lnianego
*  1 łyżkę zarodków pszennych lub 2 łyżki otrąb pszennych
** morele kroimy i namaczamy wcześniej w soku lub wodzie

Z tych przepisów próbowałam tylko eliksir z tuńczykiem, bo byłam ciekawa smaku takiego czegoś;)
Smakował nawet nieźle, ale wolę inne;)

eliksiry zdrowia

Tu są  przepisy na inne eliksiry.
Moje eliksiry nie trzymają się ściśle tych przepisów. Przedstawię moje pomysły następnym razem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!