czwartek, 25 stycznia 2018

Kasza gryczana i jaglana z sosem pomidorowym, batatem i ciecierzycą


Kasza gryczana z sosem pomidorowym i ciecierzycą




Była ostatnio u mnie kasza jaglana z czerwoną fasolą,  a dzisiaj jest  kasza gryczana (ale jaglana też, bo danie w dwóch wersjach) z ciecierzycą.
Zajadam się ostatnio takimi daniami, w różnych konfiguracjach, bo smakują mi najbardziej właśnie o tej porze roku.
Danie błyskawiczne do przygotowania pod warunkiem, że użyjemy ciecierzycy z puszki, albo mamy ją wcześniej ugotowaną. Ja wzięłam puszkową, ale nie ulega wątpliwości, że lepsza jest ugotowana.
Batata dodałam, choć nie miałam pojęcia jak wpłynie na smak całości, ale kto nie ryzykuje, ten nie doświadcza niczego nowego:).



Składniki na 2-3 porcje:
* kasza gryczana lub jaglana (ja biorę dla siebie zwykle 3 łyżki surowej na porcję)
* średni batat
* kawałek selera
* por
* cebula czosnkowa
* pomidory krojone, w soku pomidorowym
* ok. 2/3 szklanki rosołu 
* łyżka masła klarowanego
* ciecierzyca -  dałam ok. 2/3 puszki
* sól, pieprz, kurkuma, wędzona papryka, chilli, kumin, dodałam też czosnek suszony w płatkach
* zielona pietruszka - lepsza by była kolendra, ale nie miałam pod ręką



Sos zrobiłam w czasie, gdy gotowały się obie kasze.
Posiekałam drobno cebulę i pora i chwilę dusiłam je na maśle. Dodałam drobno pokrojonego batata i seler, rosół, pomidory, obficie przyprawiłam (danie miało być ostre) i dusiłam kilkanaście minut.
Na koniec dorzuciłam opłukaną ciecierzycę i pozostawiłam ją do czasu, aż dorównała temperaturą do reszty dania.


Kasza gryczana i jaglana z sosem pomidorowym i ciecierzycą


Sos okazał się pyszny w smaku, batat świetnie się w nim umościł:)


Kasza gryczana i jaglana z sosem pomidorowym i ciecierzycą

Kasza gryczana i jaglana z sosem pomidorowym i ciecierzycą


A tutaj wersja z kaszą jaglaną:


Kasza gryczana i jaglana z sosem pomidorowym i ciecierzycą

Kasza gryczana i jaglana z sosem pomidorowym i ciecierzycą





"Ciesz się małymi rzeczami, bo może któregoś dnia obejrzysz się za siebie i zdasz sobie sprawę, że były to rzeczy wielkie."
Robert Brault



1 komentarz:

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!