sobota, 20 maja 2017

Naleśniki gryczane z warzywnym nadzieniem


Naleśniki gryczane z warzywami



Naleśniki z nadzieniem warzywnym jadłam jakiś czas temu w Opactwie Benedyktynów w Tyńcu podczas kurso-konferencji na temat zdrowia. Były tak przepyszne, że wszyscy bez wyjątku się nimi zachwyciliśmy. Pomyślałam, że koniecznie muszę takie naleśniki zrobić.
I zrobiłam, z tym, że gryczane (bo tamte były klasyczne, czyli pszenne).



Składniki na 3 naleśniki:
*  3 łyżki mąki gryczanej
*  jajko
*  ok. 150 ml wody
*  posiekane listki kolendry

Nadzienie:
*  marchew
*  pietruszka
*  kawałek selera
*  kawałek batata
*  por
*  ząbek czosnku
*  2 łyżki masła
*  sól, kmin rzymski, kozieradka, lubczyk, oregano
*  odrobina cheddara do posypania




Warzywa pokroiłam, ugotowałam na parze, przełożyłam na patelnię z pokrojonym i uduszonym na maśle porem. Dusiłam kilka minut, przyprawiłam. W sumie można od razu wrzucić na patelnię z pominięciem gotowania na parze. Moje warzywa nie były drobno pokrojone, więc je z grubsza jeszcze zmiksowałam.


Naleśniki gryczane z warzywami


Porcje nadzienia układałam na naleśniku, naleśnik zwijałam, kroiłam na dwie części i lekko podgrzewałam na patelni. Na koniec posypałam serem cheddar.
Te, które jadłam w Tyńcu miały dodatek sosu czosnkowego, ja nie zrobiłam, ale bardzo tu pasuje.


Naleśniki gryczane z warzywami

Naleśniki gryczane z warzywami




"Najważniejszym powodem dla którego ludzie nie osiągają tego, czego chcą, jest to, że sami nie wiedzą, czego chcą"
Harv Eker


4 komentarze:

  1. Super opcja! Dawno nie jadłam naleśników na wytrawnie :)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jadłam nigdy naleśników innych niż na słodko. Szukam właśnie inspiracji do gotowania. Na pewno spróbuje takie naleśniki przygotować :) Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To podobnie jak ja, bo ja też naleśniki jadam głownie wersji na słodko:)

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!