piątek, 3 października 2014

Śliwki zapiekane - trzy wersje


sliwki zapiekane z amarantusem


Sezon na zapiekane owoce trwa u mnie w najlepsze. 
Ostatnio zapiekałam owoce mieszane zasypane płatkami owsianymi z dodatkiem kokosu, a dzisiaj proponuję zapiekane śliwki w trzech konfiguracjach.Dwa pierwsze desery wzbogaciłam dodatkiem lodów wegańskich własnej produkcji, jogurtu z mascarpone oraz jogurtu greckiego.



Wersja I

Składniki na foremkę o boku 11 cm:
* kilka śliwek
* płatki owsiane
* otręby owsiane
* łyżeczka oleju kokosowego
* kilka orzechów włoskich
* ksylitol do smaku
* domowe lody wegańskie z chałwą
* jogurt z mascarpone (Piątnicy)



Połówki śliwek rozłożyłam na dnie foremki, lekko posypałam ksylitolem i mocniej płatkami i otrębami owsianymi. Dołożyłam kawałeczki oleju kokosowego i połówki orzechów włoskich. 

deser zapiekany

Zapiekałam ok. 15-20 min. w temp. 170* C. Nie wiem dlaczego płatki nie zechciały się przyrumienić (choć były chrupiące), a orzechy zdecydowanie tak. Nie wiem też, czy takie częściowo zwęglone orzechy są zdrowe (pewnie nie), ale uwielbiam ich smak:)
Do jednej porcji dodałam lody:

deser zapiekany
deser zapiekany

Do drugiej, którą wyjadłam prosto z naczynia do zapiekania, łyżkę jogurtu z mascarpone.

deser na cieplo


Wersja II


Składniki na foremkę o boku 11 cm:
* kilka śliwek
* płatki owsiane
* kaszka owsiana
* 1/2 łyżeczki kakao
* łyżeczka masła
* kilka pokrojonych fig
* ksylitol do smaku
* jogurt grecki


Przygotowany tak samo jak wersja I.

deser zapiekany

Te śliwki były mniej soczyste (dojrzałe?), więc nie puściły soku, przez co deser był mało "mokry".
Zjadłam z dodatkiem jogurtu greckiego.

deser na cieplo
deser zapiekany na cieplo


Wersja III

Składniki na foremkę o śr. 11 cm:
* kilka śliwek
* 2 suszone morele
* figa suszona
* łyżeczka masła
* popping amarantusowy


Przygotowany jak wersje poprzednie.



 Najbardziej soczysty ze wszystkich deserów:)

sliwki z amarantusem zapiekane
sliwki zapiekane z amarantusem



"Bądź dobrej myśli, bo po co być złej"
Stanisław Lem



10 komentarzy:

  1. aż sama nie wiem, które bym wybrała..! wszystkie prezentują się tak pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak jest problem z wyborem, to zawsze można stworzyć jeszcze inną, własną wersję;)

      Usuń
  2. W nastepnym tygodniu bede robic chyba codziennie,bo uwielbiam zapiekane owoce a zwlaszcza sliwki:) Moj mezus wyjezdza to nie bede sie musiala dzielic,bedzie wszystko dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem ten stan, też lubię sama sobie upichcić i potem sama wyjadać;)

      Usuń
  3. Wszystkie trzy wersje są bardzo interesujące.Śliwki się genialnie sprawdzają w zapiekaniu.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zwłaszcza jak zmienią stan skupienia i puszczą sok:)

      Usuń
  4. Coś przepięknego, ślinka leci od samego patrzenia :) Doskonałe kompozycje, doceniam zmysł estetyczny :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!