piątek, 3 stycznia 2014

Kasza jaglana z masłem orzechowym i bananem


kasza jaglana na słodko



Kaszę jaglaną jadałam ostatnio rzadko i tylko na śniadanie, taki mam czas. 
Najczęściej z bakaliami, jabłkiem, śliwkami suszonymi, czyli powielam na wszystkie strony już znane Wam przepisy.
Dzisiejsza jest z masłem orzechowym, z którym już kaszę też sobie serwowałam, ale wtedy była z dodatkiem amarantusa i bez banana. 
A masło orzechowe i banan to duet (prawie) idealny;)



Składniki na porcję:
* 200 ml wody
* 3 łyżki kaszy jaglanej
* spora figa
* mały banan lub 1/2 dużego
* mleko migdałowe lub inne, najlepiej roślinne
* łyżeczka miodu - opcjonalnie
* duża, albo nawet wielka łyżka masła orzechowego
* kilka orzechów ziemnych do posypania - niekoniecznie


Kaszę wrzuciłam na wrzątek, dodałam pokrojoną figę, zamieszałam, przykryłam, przykręciłam maksymalnie gaz i gotowałam 15 min. 
Po tym czasie chwilkę jeszcze odczekałam, lekko rozcieńczyłam mlekiem migdałowym, delikatnie połączyłam z masłem orzechowym (w ciepłym środowisku masło dobrze się łączy), dodałam miód i pokrojone w kosteczkę banany (część zostawiłam do posypania wierzchu), przełożyłam na talerz, dodałam jeszcze posiekane z lekka orzechy i z lubością (podoba mi się to słowo, bo świetnie oddaje moje uczucia podczas konsumpcji tego typu dań) zjadłam.


kasza jaglana na słodko



"Dureń, gdy zrobi głupstwo, potem zawsze tłumaczy, że było to jego obowiązkiem"
George Bernard Shaw




18 komentarzy:

  1. zobaczyłam Twój przepis i... zrobiłam :D rany, jakie to pyszne!!!
    dzięki Sowo! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci przyjemność z rana zrobiłam, a właściwie to sama sobie zrobiłaś, ja tylko podpowiedziałam;)

      Usuń
  2. Masło orzechowe+banan klasyk ! Uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jedna z moich ulubionych wersji słodkiej jaglanej, zdecydowanie :) i gdyby nie to, że mam uczulenie na ziemne, porwałabym w całości ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. W sam raz dla mnie. Laszy jaglanej już dawno nie jadłam więc apetyt mi się zaostrzył, a do masła orzechowego i bananów nigdy nie trzeba mnie specjalnie namawiać:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, masło orzechowe w dodatku jadam rzadko, więc to jeszcze większa atrakcja:)

      Usuń
  5. Świetna wersja :) Kaszę jaglaną rzadko? :O To aż nie przestoi, nieładnie ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko się przeje, trzeba było zrobić sobie przerwę, żeby znów wrócić z wielką przyjemnością:)

      Usuń
  6. Muszę wprowadzić kaszę jaglaną do mojego codziennego menu! Najwyższy czas! Chętnie spróbuję tego przepisu! :)
    Świetny blog ! Z chęcią zostaję tu na dłużej-obserwuję :)
    Pozdrawiam serdecznie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Nathalie, że zostajesz i że kaszę wprowadzasz, pozdrawiam:)

      Usuń
  7. ja tak z innej beczki - ile to ma kalorii? nie jest to zbyt tłuste? pytam, bo jestem na diecie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia, nie liczę kalorii - nie jest to dla mnie żaden wskaźnik zdrowotności dania;)
      Ale jak Ci zależy na kaloriach, to na pewno można łatwo przeliczyć w tabelach kaloryczności, na pewno są takie, bo wiele blogów podaje u siebie przeliczniki.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  8. Świetny przepis! Na pewno wypróbuję ;) Tylko nie podałaś proporcji mleka.. Można wiedzieć ile?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta kasza jest pyszna, zrób koniecznie jeśli lubisz masło orzechowe. Mleka zawsze dodaję tyle, żeby uzyskać ulubioną konsystencję, ja lubię gęstą. Dodaj zatem 2-3 łyżeczki i zobaczysz jaka Ci wyjdzie, zawsze można dodać jeszcze więcej:)

      Usuń
  9. Czy można ją jeść na zimno czy lepsza jest na ciepło?

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!