czwartek, 21 listopada 2013

Czekoladowy krem bananowy z chrupkami jaglanymi


krem czekoladowy



Miałam banany do zużycia i ochotę na krem.
Gdybym miała jeszcze awokado, to zrobiłabym mój najbardziej ulubiony awokadowy mus, ale nie miałam, ale miałam za to paczkę dopiero co zakupionych preparowanych chrupek jaglanych i surowe kakao, które kupiłam z ciekawości jak smakuje i czy się różni od zwykłego. Pozbierawszy to wszystko do kupy, a raczej miski miksera, ukręciłam w moment pyszny krem:)



Składniki na porcję:
* 1-2 dojrzałe banany
* 2 łyżeczki kakao - dałam surowe, można dać zwykłe albo karob
* 3-4 daktyle - dałam świeże, ale suszone też są ok
* łyżeczka soku z cytryny 
* garść kaszy jaglanej preparowanej - można dać amarantus ekspandowany albo chrupki ryżowe, gryczane itp.


Wszystkie składniki oprócz kaszy zmiksowałam na gładki krem, po czym dodałam większą część jaglanych chrupek i wymieszałam, a resztą posypałam wierzch. 
Wsadziłam na chwilę do lodówki, ale nie za długo, bo z jednej strony taki krem lepszy jest lekko schłodzony, ale z drugiej chrupki namakają i stają się mniej smaczne, bo najlepiej smakują gdy są chrupiące:)
Prosty, pyszny deser:)

krem czekoladowy
krem czekoladowy



"Ciężko jest znaleźć słowa, kiedy człowiek ma naprawdę coś do powiedzenia"
Erich Maria Remarque


18 komentarzy:

  1. Pyszności! Słodki i zdrowy deser. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Deser znam i lubię. Idealny gdy chce się czegoś słodkiego na szybko :)
    Preparowane chrupki jaglane - gdzie można je kupić? Jestem bardzo ciekawa jak smakują :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To są te chrupki, a kupiłam je w sklepie ze zdrową żywnością. Mają smak podobny do dmuchanego ryżu - raczej neutralny.

      Usuń
  3. Chrupki jaglane? Nie jadłam, ale muszę je koniecznie kupić, ciekawa jestem ich smaku. A deser - idealny, prosty, szybki, smaczny! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też je dopiero pierwszy raz zobaczyłam w sklepie i od razu zakupiłam:)

      Usuń
  4. te chrupki bardzo mi się podobają!

    OdpowiedzUsuń
  5. Niesamowity przepis. Nie wiedziałam, że jest coś takiego jak chrupki jaglane :) Pozdrawiam i życzę powodzenia w dalszych inspiracjach kulinarnych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, przepis jest dość prosty, chrupki dodają mu odrobinę "egzotyki":)

      Usuń
  6. Bardzo fajny pomysł na deser :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zapowiada się smakowicie :) Dzięki za udział w akcji! Zapraszam do mnie i do udziału w kolejnych wydarzeniach ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Szukajac ostatnio preparowanego ryzu do pzygotowania domowego musli wpadly mi w łapki własnie chrupki jaglane. Teraz juz nie kupuje ryzu;)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!