sobota, 21 września 2013

Pancakes bez glutenu z serkiem wiejskim i musem malinowym


Pancakes bez glutenu z serkiem wiejskim




Na pożegnanie lata i malin - placki/pankejki z serkiem wiejskim (z serkiem chyba nigdy w życiu nie robiłam). 
Nabiału nie jadam za wiele, zimą ograniczam do minimum, natomiast w cieplejszej porze korzystam z jogurtu (greckiego), kefiru, maślanki, serka mascarpone i serów pleśniowych od czasu do czasu.




Składniki na 4 placuszki/porcję:

* 2 łyżki mąki gryczanej
* 2 łyżki mąki jaglanej
* 1-2 łyżki wody
* jajko
* ok. 100 g serka wiejskiego - 1/2 opakowania
* łyżeczka oliwy do środka + do posmarowania patelni
* syrop z agawy/miód
* maliny



Do miski wsypałam obie mąki, dodałam jajko i wodę, lekko ubiłam, dołożyłam ser i oliwę i wymieszałam.
Nakładałam łyżką masę na rozgrzaną patelnię i smażyłam  z obydwu stron. 

Pancakes bez glutenu z serkiem wiejskim

Gotowe placki polałam zmiksowanymi malinami i syropem z agawy.

Pancakes bez glutenu z serkiem wiejskim

Pancakes bez glutenu z serkiem wiejskim



"Człowiek rozsądny dostosowuje się do świata. Człowiek nierozsądny usiłuje dostosować świat do siebie.
Dlatego wszelki postęp dokonuje się dzięki ludziom nierozsądnym"
George Bernard Shaw



6 komentarzy:

  1. za taki mus malinowy dałabym się dziś pokroić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Szkoda, że już koniec ich się zbliża i pozostaną tylko mrożone do dyspozycji. Ale tym bardziej trzeba korzystać póki są:)

      Usuń
  3. Wygląda bardzo apetycznie! Koniecznie musimy wypróbować ten przepis. Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!