wtorek, 7 maja 2013

Makaron z sardynką zamiast tuńczyka


makaron z kaparami




Bardzo rzadko robię takie makaronowe dania, nad czym zawsze (jak już zrobię) ubolewam i obiecują sobie poprawę, po czym zapominam;)
Makaron w zamyśle miał być z tuńczykiem, ale po otwarciu szafki okazało się, że tuńczyka na stanie brak, za to jest kilka puszek sardynek:)
Nie było nad czym debatować - sardynka też się zapewne nada!



Składniki na2 porcje:

* ok. 150-200 g makaronu żytniego świderki (g)
* puszka sardynek w sosie własnym (sn)
* 1/2 cebuli czerwonej (o)
* spory ząbek czosnku (o)
* łyżka oleju (sł)
* łyżeczka soku z cytryny (k)
* sól morska (sn)
* bazylia (o)
* kapary (sn)
* 1-2 łyżki kwaśnej śmietany (ale bez też by się obyło) (k)
* cebulka zielona (o)



W rondelku rozgrzałam olej, wrzuciłam pokrojoną cebulę, chwilę podsmażyłam, dodałam szczyptę bazylii, po chwili dorzuciłam sardynki i szczyptę soli, dolałam sok z cytryny i chwilę jeszcze potrzymałam na ogniu. Zdjęłam z niego po dodaniu śmietany.
Dodałam ugotowany i odcedzony  makaron, dobrze wymieszałam, jeszcze kapkę oleju (dla zachowania przemiany), wyciśnięty ząbek czosnku, cebulka i na koniec kapary.
Wygląd może niespecjalnie rewelacyjny, ale w smaku makaron w takim ujęciu okazał się świetny!

makaron  z kaparami




"Miłość nie przynosi z sobą cierpień. Przynosi je instynkt posiadania, który jest zaprzeczeniem miłości"
Antoine de Saint-Exupery




6 komentarzy:

  1. rybka i makaron, to jest to :)
    pozdrawiam i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. to mi pasuje na szybciutka kolacje i jak mowisz,ze bez tej smietany tez moze byc ,to jest to MM I faza -:)
    mozna dodac smietane sojowa lub migdalowa jakby ktos bardzo sie uparl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie - szybciutka bardzo kolacja wychodzi:)

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!