piątek, 8 marca 2013

Zupa porowa z papryką, czyli jeszcze się trochę pogrzeję;)


zupa z pora





Przyszła mi wczoraj ochota na taką ciepłą, sycącą zupę, której już jakiś czas nie jadłam smakując powoli mniej rozgrzewające potrawy. 
Ale wbrew temperaturze na zewnątrz wcale nie czuję się jeszcze dogrzana, więc poszłam za głosem ochoty;)

Kiedyś robiłam taką porową, a dzisiaj bogatsza troszkę:)



Składniki na 2 porcje:

* duży por
* 1/4 dużego selera
* spora pietruszka
* 2 małe ziemniaki
* 1/4 czerwonej papryki
* papryczka ostra 
* sól, lubczyk, kminek, sok z  cytryny
* łyżka masła


Szybka do przygotowania zupa wg Pięciu Przemian, czyli:
1. do wrzącej wody wrzuciłam przekrojoną pietruszkę (sł)
2. dodałam po chwili kawałki selera  i ostrą papryczkę (o)
3. lekko posoliłam (sn)
4. łyżeczkę soku z cytryny (k)
5. 1/3 łyżeczki lubczyku (g)
6. wrzuciłam pokrojone ziemniaki, paprykę i 1/5 łyżeczki kminku (sł)
Gotowałam ok. 25 min.
7. dodałam przesmażony na maśle pokrojony w półplasterki por, zostawiając trochę do dekoracji zupy na talerzu.


Lekko zmiksowałam - uwielbiam takie właśnie lekko tylko zmiksowane zupy, gdzie zostają małe kawałki warzyw.
Zjadłam z wielkim smakiem:)


zupa z pora



"Wszyscy chcielibyśmy głosować na najlepszego człowieka, ale on nigdy nie kandyduje."
Kin Hubbard



10 komentarzy:

  1. Ostatnio czuję się permanentnie niedogrzana, więc ta zupa, to jest w sam raz dla mnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ren-ya, zrobiłam wczoraj i cieszę się, że mam jeszcze porcję na dzisiaj:)

      Usuń
  2. Fajna ta Twoja zupka, chociaż ja ostatnio właśnie przestałam mieć ochotę na zupy. Czyżbym wiosnę wyczuwała? :)
    W zeszłym miesiącu zupa pojawiała się u mnie przynajmniej 4-5 razy w tygodniu, a teraz mały zastój. Chyba jednak powinnam to zmienić, w końcu zupy to samo zdrowie :)
    Pozdrówki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic nie powinnaś - rób jak Ci smakuje i jak uważasz, że dla Ciebie dobre:)

      Usuń
  3. Por mnie przekonał. Jestem w fazie fascynacji tym warzywem. Każdy powód jest dobry, żeby wypróbować nowy przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś, nie tak dawno, też go odkryłam jako warzywo o dużym potencjale:)

      Usuń
  4. ja i moje dzieciaki uwielbiamy warzywka wiec zupka idealna i szybka do zrobienia

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!