poniedziałek, 18 marca 2013

Kulkowe sezamki:)


sezamki z daktylami




Miałam zamiar zrobić takie gwiazdki. 
Ale w trakcie pracy nad nimi okazało się, że masa wyszła za mokra, więc dorzuciłam dla zagęszczenia jeszcze inne składniki i ulepiłam kulki.
Nie żałuję;)




Składniki na ok. 15 małych* kulek:

*  ok. 50 g sezamu
ok. 50 g (10 szt) daktyli
*  woda
*  2-3 łyżki zmielonych orzechów włoskich
*  2 figi

* kulki są naprawdę bardzo malutkie, na pół kęsa


Najpierw zalałam wodą daktyle i odstawiłam na chwilę; uprażyłam sezam i wystudziłam.
A potem zmiksowałam daktyle, dorzuciłam sezam i gdy okazało się, że ta masa nijak się nie da rozwałkować, bo jest za mokra, dorzuciłam drobno pokrojone figi i dosypałam zmielone orzechy. Zamiast gwiazdek czy innych płaskich wytworów ulepiłam kulki.
Wyszły pyszne!
Bardzo polecam:)

sezamki z daktylami



 "Wszystkie ludzkie nieszczęścia biorą się stąd, że człowiek nie potrafi usiedzieć cicho sam w pokoju." 
Blaise Pascal


 

26 komentarzy:

  1. Świetny przepis!!!Jestem zachwycona!Podkradam kilka sztuk ;) Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialne :D Mega zdrowe i smaczne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę zrobić takie sezamki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko nie nastawiaj się, że będą takie chrupiące jak klasyczne prasowane;)

      Usuń
  4. oj musze wyprobowac :)wygladaja apetycznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Wyglądają na wielkie, a są maleńkie, chociaż takie duże kule też można utoczyć, tylko z większej ilości składników:)

      Usuń
  6. wpadam i ja na kulki -:)
    eh uwielbiam takie male co nieco i dobrze,ze zajrzalam beda jutro -:)
    malenka zmiana tylko dla tych co na I fazie MM i pycha deserek
    mozna uzyc zamiast daktyli suszone sliwki albo morelki albo kombinacji

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Suszone śliwki nadadzą jeszcze inny smak, dodam następnym razem:)

      Usuń
  7. też kiedyś wpadłam na ten przepis i nie dało się zrobić takich gwiazdek czy podobnych bo waśnie za mokre wyszło ,wiec wrzuciłam trochę do placków owsianych trochę do owsianki. A te kulki wyglądają apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli nie tylko ja miałam problem z rozwałkowaniem;)

      Usuń
  8. Wyglądają smakowicie, chyba nawet bardziej niż te gwiazdki:) Ale szczególnie podziwiam za kreatywne podejście do zaistniałego problemu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaki tam problem, po prostu wyszło inaczej niż założyłam - jak to najczęściej w życiu bywa;)

      Usuń
  9. Mmmm uwielbiam! Mam ochotę też coś "skulkować":)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne!
    Nie mam fig, ale bez nich pewnie też wyjdą.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wpadłyśmy podobny pomysł - kilka dni temu robiłam podobne:) po zjedzeniu 3 kulek już byłam zasłodzona;) a ostatnio robiłam jeszcze z migdałami...moje dziecko je uwielbia.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo wbrew pozorom takie małe kuleczki potrafią nieźle nasycić:)

      Usuń
  12. pysznie wyglądają, a sezam sam w sobie jest dobry- jak dla mnie to on wzbogaca smak każdej sałatki i zawsze go dodaję! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Korzystam z niego często, ale do sałatek nie dodawałam. Do sosu dodajesz zmielony czy posypujesz po prostu ziarnami sałatkę?

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!