poniedziałek, 16 lipca 2012

Pasta warzywna z masłem orzechowym - smakowite połączenie:)


dip z masłem orzechowym




Dawno nie robiłam pasty do chleba, więc jak przy którymś  z rzędu przeglądaniu mojej ulubionej książki "Jedz i żyj zgodnie z porami roku" natrafiłam na przepis na pastę warzywną i pasta ta w dodatku miała w sobie masło orzechowe (!), to musiałam ją zrobić! 

Bardzo byłam ciekawa jak smakują duszone warzywa z dodatkiem masła, które kojarzy mi się absolutnie słodyczowo:)




Składniki:
  • marchewka
  • 2 małe pietruszki
  • por*
  • kawałek selera
  • kawałek czerwonej papryki
  • 2 łyżki masła orzechowego
  • 2-3 łyżki oliwy/oleju
  • łyżka ostrej musztardy
  • kiełki soczewicy i rzodkiewki - w oryginale była natka pietruszki
  • tymianek, sól
* był jeszcze dodatek cebuli, ale ja dałam dużego pora, więc z cebuli zrezygnowałam



Warzywa obrałam i część starłam, a część pokroiłam w małą kostkę (tak mi było wygodnie, można tylko pokroić albo tylko zetrzeć).

I po kolei wg Pięciu Przemian:
1.  na rozgrzaną oliwę wrzuciłam marchew i pietruszkę (sł), chwilę podsmażałam
2.  dorzuciłam seler i por (o) i dalej smażyłam na niewielkim ogniu
3.  dodałam musztardę i pieprz (o) i wlałam ok. 200 ml zimnej wody (sn)
4.  lekko posoliłam (sn) i dusiłam ok. 15 minut
5.  po lekkim** przestudzeniu zmiksowałam
6.  dodałam kiełki (k)
7.  szczyptę tymianku (g)
8.  paprykę i masło orzechowe (sł)

** masło dobrze łączy się z resztą pasty gdy masa jest ciepła

Masło orzechowe można pominąć, ale ono, moim zdaniem, stanowi główną atrakcję tej pasty.

dip z masłem orzechowym


Pastę można wykorzystać również jako dodatek do makaronu czy kaszy.
Ja najpierw zjadłam jeszcze ciepłą na grzance z ciemnego chleba, a resztę na następny dzień bez żadnych dodatków - wyjadałam łyżeczką z miseczki.
I na ciepło i na zimno pasta jest zaskakująco pyszna:)
Polecam bardzo!

dip z masłem orzechowym



"Naśladownictwo - najszczerszy komplement"
Colton




Komentarze
2012/07/16 19:47:35
Fajny masz cytat: "Naśladownictwo - najszczerszy komplement" :)
Tak sobie myślę, że w ramach takiego właśnie komplementu zrobię sobie tę pastę, bo wygląda świetnie, a ja akurat dzisiaj kupiłam duży słoik masła orzechowego i mam wielką chęć na kanapkę :)))
Pozdrowienia!
2012/07/18 08:20:11
Nie będę się rozpisywać, jak to cudnie wygląda... Po prostu zrobię sobie taką pastę i wtedy podzielę się wrażeniami:)
Ale z Ciebie kusicielka!
2012/07/18 14:11:41
'brzmi' smakowicie :)
2012/07/21 18:19:41
Zdrowiej, chyba nie zawsze naśladownictwo traktujemy jako komplement, haha. Zwłaszcza kobiety;)
Ale takie naśladownictwo jak Twoje, to wielka frajda dla blogerki!:)
Ren-ya, na takie rzeczy to można się skusić bez wyrzutów sumienia;)
Zuza, ta pasta weszła na listę moich ulubionych - jak tylko będę miała masło orzechowe, to będę ją robić:)
Pozdrawiam:)

Gość: Iza_Singh, 077222234099.warszawa.vectranet.pl
2012/07/26 18:45:58
Pasta - boska, właśnie przed chwilą skończyłam przekładać do słoiczka. Na ciepło rewelacyjna, zobaczymy jak będzie smakowała na zimno, ale podejrzewam, że też rewelacyjnie. Pasta na stałe zagości w moim menu:) tak samo jak smalczyk z fasoli, który odkryłam u Wegetarianki. Tylko jeżeli mogę prosić o info, w którym momencie powinnam dodać zieloną papryczkę chilli, żeby było zgodnie z Kuchnią 5 Przemian?
2012/07/27 08:55:30
Iza_Singh, bardzo się cieszę, że tak Ci zasmakowała pasta:)
Papryczka jest ostra, więc dodaj w (o).
Pozdrawiam:)
2012/08/25 08:27:15
Oooo jaka ciekawa propozycja - już spisuję składniki i mam zamiar dzisiaj ją zrobić, bo wygląda super. Uwielbiam takie smakołyki :)
2012/08/26 22:35:58
MartaF, ciekawa jestem czy zrobiłaś i czy smakowała:)



4 komentarze:

  1. Melduję - pasta zrobiona! Wyszła pyszna,choć miałam problemy z określeniem proporcji - ile to jest kawałek selera i por - czy dać cały, czy nie. Oczywiście przegięłam z pieprzem i jak spróbowałam pasty tuż po zmiksowaniu wyszły mi oczy z orbit :)ALE to co najważniejsze - pasta jest CUDOWNA! Rzeczywiście masło orzechowe jest niezbędne (dałam więcej niż trzeba żeby złagodzić ostrość) by otrzymać TEN smak.Bez niego pasta też jest dobra,ale dopiero z masłem orzechowym jest naprawdę rewelacyjna. Cudo. Pycha i nie wiem jeszcze co napisać, żeby wyrazić jak bardzo mi ona smakuje :) Poproszę więcej takich smakołyków :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marta, bardzo się cieszę: że skorzystałaś, że smakowało aż tak bardzo i że się podzieliłaś tą informacją:)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Mhm, pycha. Ale, ale...nie pogratulowałam Ci jeszcze nowej odsłony bloga. Jest moim zdaniem znacznie ładniejszy niż poprzedni!

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!