sobota, 30 czerwca 2012

Orkiszowe naleśniki z musem jagodowo-bananowym


nalesniki na słodko





Nowy sezon na jagody już się zaczął, a u mnie jeszcze paczuszka z zeszłego została w zamrażalniku. Najwyższa więc pora, aby ją wykorzystać.
Padło na naleśniki, bo dawno bardzo nie jadłam. Miałam zrobić z mleczkiem kokosowym, ale się skończyło, więc zrobiłam ze świeżo przygotowanym sojowym.



Składniki na 4 naleśniki:
  • 4-5 łyżek mąki orkiszowej typ 1850
  • ok. 200 ml mleka sojowego
  • jajko
  • łyżeczka oliwy + kilka kropli do natarcia patelni
  • przyprawy: sól, kurkuma, imbir
Mus:
  • ok. 150 g jagód
  • 3/4 banana - reszta do posypania wierzchu
  • łyżeczka miodu do polania


Ciasto na naleśniki zrobiłam wg Kuchni Pięciu Przemian, czyli dodawałam po kolei i mieszałam/ubijałam lekko:
1. mąka orkiszowa (k)
2. szczypta kurkumy (g)
3. mleko, jajko, oliwa (sł)
4. szczypta imbiru (o)
5. szczypta soli (sn)

Odstawiłam na kilka chwil, po czym smażyłam cienkie naleśniki na rozgrzanej patelni przetartej oliwą.
Do środka nakładałam (a raczej nalewałam, bo dość płynny był) mus jagodowo-bananowy, a na wierzch resztkę banana i odrobinę miodu (z lekka scukrzonego, ale nie chciało mi się rozpuszczać tak niewielkiej ilości;)

Następne będą już ze świeżymi jagodami, ale i te zostały z wielkim  smakiem pochłonięte przeze mnie:)

Jeśli ktoś stosuje I fazę MM, to należy użyć samego białka i może odpuścić banana.

nalesniki na słodko
nalesniki na słodko
nalesniki na słodko



"Istnieje wiele rzeczy, które powyrzucalibyśmy, gdyby nie obawa, że inni je pozbierają"
Oscar Wilde




Komentarze
2012/06/30 22:14:44
Kurkuma, imbir... Ty Kochana to nawet z naleśnika zrobisz dzieło sztuki!
2012/07/01 08:01:00
mniam ..mniam ..uwielbiam
dla MM-owcow -jest to przepis na II faze
2012/07/01 18:41:09
Pięknie wyglądają:)
Ja wczoraj również raczyłam się jagodami, ale jak zwykle poszłam na łatwiznę i zjadłam je z jogurtem;) Na szczęście mam jeszcze córkę, którą widok apetycznych owoców zainspirował do upieczenia gofrów. Z goframi i bitą śmietaną też dobrze smakowały:)
2012/07/01 20:22:52
Patysku :D
Basia, nawet z tym dopiskiem II faza? Co jeszcze zmienić, żeby było dla I-fazowców? Oświeć mnie:)
Ren-ya, naleśniki też łatwizna, choć kiedyś, nie tak dawno, wydawało mi się to wyższą szkołą jazdy;)
Ale jagody z jogurtem czy ze śmietaną też pyszne:)
2012/07/01 21:12:33
dla I fazy MM IG jest ograniczony do 50 . Chyba, ze produkty z wyzszym IG sa oznaczone * . Jezeli jest wiekszy niz 35 (tutaj maka ) nie nalezy laczyc z tluszczem (tytaj jajko) .Trzeba wiec uzyc samo bialko . Banan musiaby byc niedojrzaly IG 45 , bo dojrzaly juz ma IG 60 .. nie wiem wiec czy by tak samo smakowalo -:)
2012/07/01 21:29:17
Dlatego zrobiłam dopisek na końcu;) Nie zauważyłaś go, a ja myślałam, że coś jeszcze innego.
2012/07/01 22:30:53
oczywiscie nie zauwazylam ! ach do okulisty chyba musze sie wybrac .. bardzo cie przepraszam wiec za dopiski
2012/07/02 07:36:29
Basia, jakby każdy biegał do okulisty, bo czegoś nie zauważył, to wszyscy byśmy nosili okulary;)
Jest ok:)
2012/07/02 21:08:30
Mi się najbardziej w tym przepisie podobają jagody :) Mam teraz na nie duuużą fazę i przedwczoraj upiekłam 12 jagodzianek! Na szczęście mam grono przyjaciół, którzy pochłaniaja moje wypieki ekspresowo i mogę już rzucić się w wir kolejnych jagodowych pyszności :)
2012/07/03 12:32:06
Madziorek, jasne, że jagody najważniejsze:)
Szkoda, że tak krótko są, bo mrożone to jednak już nie to co świeże.

Gość: Madzia, grn58.internetdsl.tpnet.pl
2012/07/06 14:24:24
Polecam do naleśników dodać np. sorbet leśny z grycana + odrobine malin i jagód :D idealne na takie upały :)
2012/07/06 15:51:58
Madziu, nie jadłam sorbetu Grycana i nie przyszłoby mi też pewnie do głowy użyć go jako nadzienia naleśnikowego:)
Może się skuszę - dziękuję:)
2012/07/07 08:45:05
Nalesniki uwielbiam, musy wszelakie też...także chyba mus wykorzystać ten przepis ;)
2012/08/09 11:47:09
Mega apetycznie to wygląda na tym talerzu :-)
2012/09/06 18:11:36
mm.. ale pyszne musiały być!
jagoda i banan? niebywałe połączenie, muszę spróbować;)
Pozdrawiam i dziękuję za udział w akcji (właśnie robię podsumowanie na blogu).




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!