czwartek, 26 kwietnia 2012

Krem czekoladowy z soczewicy! Bez cukru! Można się objadać;)


zdrowy krem czekoladowy




Krem czekoladowy z ciecierzycy chodził za mną już od dawna, a konkretnie odkąd znalazłam ten przepis u Niny. Ciągle jednak zapominałam namoczyć w tym celu ciecierzycę i smak tego nietypowego deseru dalej pozostawał dla mnie zagadką;)

Co jakiś czas podobny przepis migał mi gdzieś na blogach i w końcu jak kilka dni temu zobaczyłam go na blogu Dziś mam ochotę na... , to stwierdziłam, że chyba pora najwyższa też go w końcu zrobić.
Ale zanim zdążyłam wyciągnąć ciecierzycę, mój wzrok padł na ugotowaną soczewicę, której porcja została mi z obiadu z przeznaczeniem na następny dzień.
Skoro ciecierzyca taka dobra na krem, to dlaczego by nie mogło być podobnie z soczewicą?
I już nic nie było w stanie mnie powstrzymać: wyciągnęłam blender, kakao, chwilę pomyślałam i dodałam: daktyle i miód (zamiast cukru), trochę kokosu i jeszcze łyżkę włoskich orzechów. Czyli z przepisów, na których miałam się wzorować zostało mi tylko kakao;)



Składniki:
  • ok. 50 g soczewicy (ugotowanej)
  • kilka daktyli
  • 2 łyżeczki kakao
  • 2 łyżeczki miodu
  • łyżka kokosu
  • łyżka orzechów włoskich
  • przyprawy: kurkuma, sok z cytryny, imbir


Ugotowaną soczewicę (sł) przełożyłam do miski i dodawałam kolejno: daktyle, miód i kokos (sł), szczyptę imbiru (o), łyżkę zimnej wody (sn), kilka kropli soku z cytryny (k), kakao i szczyptę kurkumy (g) i po zmiksowaniu całości dodałam jeszcze posiekane drobno orzechy włoskie (g).
Wyszła mi z tego porcja w postaci szklaneczki dość gęstego kremu; można dodać więcej wody, będzie wtedy luźniejszy. Można zamiast wody dać oliwę, ale ja wolałam lżejszą wersję.
Zjadłam solo w całości, ale można posmarować takim kremem chleb, herbatniki albo użyć jako wypełnienie do tarty:)
I choć dalej nie wiem jak smakuje krem czekoladowy z ciecierzycy, to wiem, że z soczewicy jest przepyszny:)

Przy stosowaniu I fazy MM daktyle trzeba zamienić na śliwki suszone, morele itp. owoce o mniejszym ig niż daktyle:)

zdrowy krem czekoladowy




"Ludzi wyprowadzają z równowagi nie same fakty, lecz sposób, w jaki je widzą."
Epiktet




Komentarze
2012/04/26 12:56:28
nie no, tego się nie spodziewałam:)
2012/04/26 14:08:33
na pewno jest pyszny!! no i w dodatku zdrowy:) muszę wypróbować!! pozdrawiam i dziękuję za takie smaczne inspiracje:) E
2012/04/26 19:33:29
Na pewno zrobię! Fajny pomysł:)
2012/04/26 19:56:38
M.dawid, nie ma się co dziwić, przecież soczewica u mnie ze stołu nie schodzi ostatnio, hehe. W tarcie jej tylko nie było;)
Rozowe.chmurki, tak, wszystkie składniki jak najbardziej sprzyjające zdrowiu:)
Tyna, polecam:)

Pozdrawiam! Nie wiem dlaczego wszyscy jako goście zalogowani... dziwne.. czy jest jakiś problem?
Gość: , 89-72-104-2.dynamic.chello.pl
2012/04/27 08:46:55
zrobiłam,obłędne,dziękuję
2012/04/27 08:57:26
Ciekawy przepis. Ciekawa jestem co oznaczają literki w nawiasach obok składników.
Dzięki.
2012/04/27 09:51:21
Gościu, bardzo się cieszę! Dodaj imię następnym razem przy komentarzu:)
Nie-Typowe Wypieki, literki oznaczają smaki wg Kuchni Pięciu Przemian: gorzki (g), słodki (sł), ostry (o), słony (sn) i kwaśny (k). Każdy składnik ma przyporządkowany smak (są do tego tabele) i dodaje się go wg określonej kolejności - tak jak podałam.
W końcu może opracuję kilka zdań teorii dotyczącej gotowania wg Pięciu Przemian, bo widzę, że by się przydała:)

Pozdrawiam!
2012/04/27 11:22:21
Ten krem i za mną chodzi od jakiegoś czasu, ale teraz, to już muszę go zrobić.

PS. Zafascynowałaś mnie tą kuchnią 5 przemian...
Gość: Kobiecemysli.pl, 85-31-246-51.internetia.net.pl
2012/04/28 08:43:39
ha ha ha dobre! Nie ma jak znaleźć przepis i zmienić go w 100% (kakao wystepuje w wielu przepisach). Cudnie wygląda takie deser! Podziwiam i liczę, że w bliskim czasie sama się na niego skuszę:)
2012/04/29 10:24:19
A z kolei nasza Dob. się zainspirowała przepisem Twoim i pokleciła dla nas znów troszkę inną wersję tej pasty ;P (u mnie na blogu jeeest do wglądu ^^)

Bardzo dobre! I pomyśleć, że niekiedy odrzucam przepisy ze względu na dziwaczne zestawienia składników... haha, ciekawe ile już takich smaczności mi umknęło? xDD

Pozdrawiam!
N.

Ps jakie 'bez cukru', jakie 'bez cukru'? A miodzio to coooo niby? Haha ;PP
2012/04/29 16:52:51
Sylwia, znając Ciebie już niebawem go zrobisz:)
O kuchni napiszę trochę teorii w najbliższym czasie - zbieram się do tego jak... nie powiem co;)
Kobiecemysli, skuś się!
A co do totalnej zmiany przepisu, to liczy się inspiracja a tutaj inspirujące było połączenie soczewicy/ciecierzycy ze słodkim;)
Nenechaa, ja też za zbyt dziwacznymi połączeniami nie przepadam, ale odkąd zakochałam się w soczewicy i generalnie odkryłam strączkowe, odtąd każdy przepis z ich udziałem jest dla mnie do wypróbowania:)
Co do cukru, to jak najbardziej się zgadza, hehe. Nie tylko miodzik, ale i daktyle cukier zawierają, więc lekko sobie nadużyłam tego tytułu, ale wiadomo co miałam na myśli - czysty cukier;)
A czy w ogóle istnieje deser bez cukru w jakiejkolwiek postaci? Chyba wtedy nie jest deserem;) Tak się zastanawiam, że jednak deser musi być słodki:)

Pozdrawiam Was!
2012/04/29 18:21:00
To ci dopiero.. Zachęcam do dodania do akcji Kwiecień plecień: przeplatamy smaki (na mikserze; banner!) przepis wydaje się być dla niej stworzony! A ja zapisuję do wypróbowania :)
2012/04/29 18:56:38
Mariszka, dzięki za powiadomienie! Nie zauważyłam, że taka akcja jest na Mikserze:)
2012/05/01 22:08:38
ale slodko u ciebie , smacznie i zdrowo ..
ja zastepuje daktyle (IG 70) sliwkami suszonymi . To dla tych co sa na MM I faza -:)
2012/05/02 09:06:00
Basia, kiedyś, nie tak dawno, raz w tygodniu piekłam ciasto czekoladowe albo sernik albo coś tam innego do kawy. A teraz słodkie mnie mało kusi, a jeśli, to takie właśnie mniej typowe;)
Dzięki za pilnowanie MM i uwagi do I fazy:)
Gość: Eco Friendly Crew, bbj73.neoplus.adsl.tpnet.pl
2012/05/06 20:41:13
:) zapraszamy Cię do wzięcia udziału w konkursie kulinarnym :)

www.facebook.com/events/417111528308012/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!