czwartek, 12 kwietnia 2012

Czy jedliście surówkę z marchwi z czosnkiem...?


 surówka z marchwi z czosnkiem




Nie przepadam za marchewką i rzadko z niej w mojej  kuchni korzystam. Surówka z marchewki z jabłkiem to wspomnienie z dzieciństwa średnio lubiane przeze mnie;)I oto nie tak dawno na blogu Broni  spotkałam surówkę  z marchwi z czosnkiem i od razu spojrzałam na marchew z innej strony;)
Zrobiłam ją zaraz po sałatkach buraczanych, z tym, że od Broni wzięłam marchewkę i czosnek, a z resztą poszłam na całość i dodałam: żurawinę, kiełki, cebulkę suszoną i świeżą, a nawet trochę orzechów laskowych;)
Wyszły mi dwie porcje i obie zjadłam sama:)



Składniki na 2 porcje:
  • duża marchew
  • kwaśne jabłko (moje było niewielkie)
  • 1-2 łyżki suszonej żurawiny
  • kiełki lucerny
  • łyżka posiekanych orzechów laskowych
  • łyżka oliwy
  • 1-2 ząbki czosnku - ja dałam jeden, ale wieeeelki
  • cebulka świeża
  • przyprawy: sok z cytryny, sól, lubczyk, cebulka suszona


Przygotowałam składniki, czyli przede wszystkim obrałam i starłam na grubych oczkach jabłko i marchew, a potem dodawałam kolejno i mieszałam, aby było wg 5 Przemian:
  1. marchew, żurawina, orzechy (sł)
  2. cebula suszona, wyciśnięty czosnek (o)
  3. szczypta soli (sn)
  4. kiełki, jabłko, sok z cytryny (k)
  5. 1/4 łyżeczki lubczyku (g)
  6. oliwa (sł)

Okazuje się, że marchew w takiej kompozycji może stać się prawdziwym rarytasem:)


 surówka z marchwi z czosnkiem




"Kobiety łatwiej niż mężczyźni przyznają się do błędów.
Stąd opinia, że popełniają ich więcej"
G. Lolobrigida




Komentarze:
2012/04/12 16:47:46
przepysznie wyglada i same wspanialosci w niej , mniam zrobie juz w sobote . Tylko nie mam kielkow lucerny.Ale dodam inne .. Wykielkowalam ( dzieki tobie ) soczewice i fasole mung .. reszta przede mna
ja swoja marchewkowo-jablkowa salatke odmienilam dodajac posiekane platki migdalow, ale o takiej kompozycji nawet nie pomyslalam..
dzieki wielkie
2012/04/12 21:02:45
osobiście uwielbiam marchewkę w każdej postaci :)
2012/04/13 16:07:19
O, takiego oblicza marchewki faktycznie nie znałam! Zapowiada się ciekawie. Marchewki z jabłkiem nie lubię, poza tym, na surowe jabłka mam uczulenie i nie mogę ich jeść. Uwielbiam za to surówkę z marchewki z pomarańczą i ananasem:niedługo umieszczę na nią przepis u siebie :)
2012/04/13 18:57:16
Basia, ale się cieszę, że Cię zachęciłam do kiełkowania! Wykiełkuj też rzodkiewkę - kiełkuje się błyskawicznie, podobnie jak lucerna:)
Ruda, czyli surówka dla Ciebie:) Ja się dopiero muszę przekonywać do marchewki;)
Rain1drop, nawet mi został kawałek ananasa po sałatce buraczanej, to może sobie w takim razie zrobię jutro:)
Z uczuleniem na surowe jabłko jeszcze się nie spotkałam.

Pozdrawiam!
2012/04/14 16:31:20
bardzo mi posmakowala twoja wersja z czosnkiem , z orzechami ...
Bedzie odmiana dla mojej z migdalami
2012/04/15 08:40:30
Basia, to bardzo się cieszę!
2012/04/15 22:36:29
jedliśmy :) i lubimy, oj nawet bardzo :)
2012/04/16 17:24:37
Oliwku, miło słyszeć, że smakowało:)

Gość: graża, 88-199-57-133.tktelekom.pl
2012/04/17 21:18:48
jutro będzie na obiedzie!!
2012/04/20 08:30:36
Ja jadłam :D Tylko w wersji: tarta marchewka, sól, czosnek, odrobina majonezu, ale ta prezentuje się dużo bardziej atrakcyjnie :D
2012/04/20 10:00:50
Endywia, ja jeszcze nie tak dawno do każdej surówki robiłam sos na bazie jogurtu greckiego i/lub majonezu. A teraz majonezu ani jogurtu prawie nie używam w kuchni, za to używam dużo ziół:)
2012/04/20 13:07:15
bardzo apetycznie wygląda ta salateczka ;)))



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!