wtorek, 31 stycznia 2012

Zupa czosnkowa wg Kuchni Pięciu Przemian


Zupa czosnkowa wg Kuchni Pięciu Przemian





Zarówno zupa cebulowa, jak i czosnkowa były u mnie na liście zup do wykonania:)

Były, bo zupa czosnkowa została wykonana i skonsumowana. Cebulowa dalej czeka na swoją kolej.

Zupę ugotowałam wg zasad Kuchni Pięciu Przemian, a podstawą był przepis od Sylwiam7.



Składniki na ok. 3 porcje:
  • 2 główki czosnku
  • 3 ziemniaki
  • kawałek białej części pora
  • cebula
  • 150 ml białego półwytrawnego wina
  • ok. litr wody
  • śmietana 18 %
  • łyżka masła lub oleju
  • przyprawy: sól, pieprz, czosnek niedźwiedzi, suszona cebulka, lubczyk


Zrobiłam tak:
1. w garnku rozpuściłam łyżkę masła, wrzuciłam pokrojoną cebulę i pora - chwilkę smażyłam do zeszklenia - dorzuciłam obrane i przekrojone wzdłuż  ząbki czosnku - znów chwilkę smażyłam - dorzuciłam pokrojone ziemniaki (sł)
2. szczypta czosnku niedźwiedziego i suszonej cebulki (o)
3. dolałam zimną wodę i posoliłam (sn)
4. wlałam wino (k)
5. dorzuciłam szczyptę lubczyku (g)
Gotowałam ok. 30 min.
Na koniec zmiksowałam, przelałam do miseczek, dodałam śmietanę, posypałam zrobionymi z pełnoziarnistego chleba grzankami i jeszcze dodatkowo lubczykiem.

Zupa czosnkowa wg Kuchni Pięciu Przemian

Ciekawe, bo po użyciu takiej ilości czosnku byłam przygotowana na zupę bardzo mocno nim naznaczoną, a tu nic takiego nie nastąpiło - zupa jest (albo mnie tylko taka wyszła) dość łagodna, za to smaczna i wystarczająco rozgrzewająca.
W każdym razie gościła na moim stole pierwszy raz, ale na pewno nie ostatni:)

Zupa czosnkowa wg Kuchni Pięciu Przemian




"Dla wielu ludzi utrudnianie sobie życia stanowi jakiś ulubiony sport" 
T. Dołęga-Mostowicz                                                                         



Komentarze
2012/01/31 10:57:34
u mnie też czeka czosnkowa w kolejce;)
Gość: grazynka, 156.17.6.*
2012/01/31 11:17:51
ja wczoraj zrobiłam cebulowa- polecam bo jest rewelacyjna(przepisu jeszcze nie wrzuciłam)
a ten przepis mnie zachęcił do czosnkowej.
2012/01/31 11:45:15
Izaa_a, zawsze ta zupa mnie intrygowała, a teraz wiem już jak smakuje:)
Grazynka, nie wpisałaś strony swojego bloga i nie wiem gdzie mam się udać po ten przepis na cebulową:(
Gość: Basia, ip-83-141-135-27.evc.net
2012/01/31 14:18:21
az pachnie ..
uwielbiam cebulowa, wiec moze sie skusze na twoja ..musze tylko troszke dopasowac do MM, ale II faza wiec niewielkie zmiany beda
2012/01/31 14:34:16
Fajna zupka, ja robiłam trochę inaczej, ale Twój sposób też bardzo mi odpowiada.
2012/01/31 17:24:27
Mniammmmm :) Aż ślinka cieknie :) Chyba zainteresuję się kuchnią 5 przemian :)
2012/01/31 18:14:07
Basiu, to Ty?:)
Na pewno odpadają ziemniaki, więc coś do zagęszczenia by się przydało (albo i nie). I możesz dodać żółtko, było w przepisie, ale ja nie dodałam.
Degustatorka, tak, widziałam Twoją zupę, bardziej rosołowa i mniej czosnku, ale pewnie też smaczna:)
Sylwiam7, ja coraz bardziej wpadam w tę kuchnię:)
2012/02/01 08:10:40
Ach, te grzaneczki wyglądają bardzo kusząco!
2012/02/01 15:35:53
Ren-ya, te akurat trochę mi się przypaliły;)
Na drugi dzień zrobiłam tak, że najpierw lekko podpiekłam kromki w tosterze, dopiero potem pokroiłam w kostkę i na łyżce masła i wolnym ogniu powoli je suszyłam. Idealne wyszły:)
2012/02/11 21:12:59
tak to ja , dorzucilam twoj blog do zakladek ulubionych blogow i odwiedzam cie z wielka przyjemnoscia . Nie wiedzialam tylko jak sie zarejestrowac u ciebie i kiepsko to tez wyglada z powiadomieniami o nowych wpisach, ale juz troche lepiej sobie radze .. pozdrawiam
2012/02/12 08:17:25
Basia, bardzo, bardzo się cieszę!
A przeglądanie to najlepiej RSS:) Ma się wgląd na bieżąco co u kogo:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!