poniedziałek, 9 stycznia 2012

Makaron z kurczakiem i niezawodną gorgonzolą


Makaron z kurczakiem i niezawodną gorgonzolą





Robiłam ostatnio z gorgonzolą pyszne placki ziemniaczane oraz równie smaczną jajecznicę.
Dzisiaj  szybkie danie typu zapiekanka (ale bez zapiekania) również z gorgonzolą:)
Wykonane wg zasad Kuchni Pięciu Przemian.




Składniki na 2 porcje:
* 200 g piersi z kurczaka
* ok. 150 g makaronu pełnoziarnistego penne
* 2 pieczarki
* kawałek gorgonzoli
* 2 łyżki śmietany
* 1-2 ząbki czosnku
* olej, kilka kropli cytryny
* przyprawy: sól, vegeta natur, bazylia, lubczyk, oregano



Zrobiłam tak:
Na patelnię z rozgrzanym olejem (sł) wrzuciłam pokrojone pieczarki (sł), chwilę dusiłam, dodałam drobno pokrojony czosnek (o), lekko posypałam vegetą (sn). Po chwili dołożyłam kawałki kurczaka wcześniej zamarynowane w łyżce oleju z przyprawami (k), posypałam bazylią (g) i smażyłam chwilkę do miękkości. Dodałam wtedy śmietanę (sł) i pokrojony na kawałeczki ser (o), odrobinę soli (sn), kilka kropli cytryny (k) i posypałam szczyptą oregano (g), a na koniec dołożyłam wcześniej ugotowany makaron. Wszystko jeszcze chwilkę trzymałam na ogniu i mieszałam.
Wyłożyłam na talerze, dodałam odrobinę lubczyku (to też niedawno odkryta przeze mnie przyprawa) i nie zdążyłam nawet zrobić porządnej sesji zdjęciowej, bo mąż prawie wyrwał mi talerz z ręki;)
Baaardzo smakowite!!!



A makaron gotuję teraz tak:

1. do wrzątku wrzucam szczyptę kurkumy/majeranku/oregano
2. makaron żytni
3. łyżeczka oleju/masła
4. szczypta bazylii/estragonu
5. sól
6. kilka kropli cytryny

Jeśli gotujemy makaron pszenny, to dodajemy go w przemianie kwaśnej (k) zamiast soku z cytryny albo wraz z nim.
Pracy niewiele więcej niż przy tradycyjnym gotowaniu, a zawiera wszystkie smaki i jest zdecydowanie lepszy. Polecam spróbować:)

Makaron z kurczakiem i niezawodną gorgonzolą



"Małżeństwo jest niczym obiad, który rozpoczyna się od deseru"
J. Barnes




Komentarze
2012/01/09 22:09:55
gorgonzole bardzo lubie wiec taki makron to bym sobie zjadla:)
2012/01/09 22:24:37
Z gorgonzolą jest świetny, powstaje pyszny, kremowy sos :)
2012/01/10 07:10:30
O tak, gorgonzola jest zdecydowanie niezawodna :) to jeden z moich ulubionych serów :)
2012/01/10 08:10:30
Gorgonzola to taki ser czy produkt, który albo zachwyca albo odrzuca;)
Chyba tak jest ze wszystkimi serami pleśniowymi, bo ich smak jest dość specyficzny.
Pozdrawiam:)
2012/01/10 08:15:58
Kolejna inspiracja na szybki, pyszny obiad:) Dzięki!
 
2012/01/10 23:10:14
Kurcze nigdy nie jadłam gorgonzoli i cały czas się zastanawiam jak smakuje. Ale myślę, że na dniach kupię i
skosztuję :)
2012/01/14 08:00:01
Taki obiad jest rzeczywiście błyskawiczny, a smakuje bardzo:)
Basiu, ciekawa jestem jak Ci posmakuje, daj znać:)

Gość: gość, hermes.centrume.krakow.pl
2012/01/18 19:44:04
obiadek łatwy,szybki,taki inny,a przy tym bardzo smaczny,pozdrawiam
2012/01/19 10:50:01
Również pozdrawiam Gościu i cieszę się, że smakowało:)

Gość: muzyka cieni, 83.230.38.4*
2012/11/06 14:10:57
"Małżeństwo jest niczym obiad, który rozpoczyna się od deseru"
autor: J. Barnes "Poczucie kresu"
2012/11/06 15:53:34
Dziękuję za uzupełnienie!:)


2 komentarze:

  1. a jaka SMIETANE? bo nie ma w tekscie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śmietanka może być zarówno słodka 12-18%, jak i kwaśna, tylko ta druga w innej przemianie (k) jeśli się robi wg Kuchni Pięciu Przemian.
      Pozdrawiam:)

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!