poniedziałek, 5 grudnia 2011

Zupa porowa wg Kuchni Pięciu Przemian


zupa z porow



Zupa przygotowana z przepisu w książce  A. Ciesielskiej  "Filozofia zdrowia", czyli zgodnie z Kuchnią 5 Przemian.
Pyszna, sycąca, rozgrzewająca, pikantna zupa, wystarczyła mi za cały obiad:)




Składniki na 2 porcje:
* 2 -3 ziemniaki
* 300 g porów
* kawałek kapusty włoskiej - dodałam od siebie
* łyżka masła
* przyprawy: tymianek, kurkuma, kminek, imbir, pieprz cayenne, sól



W Kuchni 5 Przemian ważna jest kolejność dodawanych składników, więc po kolei:
1. do wrzątku (g) dodałam szczyptę kurkumy i tymianku (g)
2. szczyptę kminku (sł)
3. pokrojone ziemniaki (sł)
4. pokrojone pory i kapustę włoską (o) - wcześniej trochę je poddusiłam na maśle
5. odrobinę imbiru i pieprzu cayenne (o)
6. sól do smaku (sn)


Dodawałam robiąc odstępy 1-2 minutowe pomiędzy poszczególnymi składnikami. Gotowałam do miękkości, zmiksowałam i na koniec jeszcze:
1. szczypta bazylii lub łyżeczka soku z cytryny) (k)
2. uzupełniłam wrzątkiem (g)
3. odrobina masła (sł)
4. pieprz (o) i sól (sn) jeśli potrzeba
5. koperek (k)

zupa z porow

To moja pierwsza zupa tak ugotowana i na pewno będą następne, bo coś jest w tej kuchni, że bardzo przypadła mi do gustu, a właściwie do smaku.
Oczywiście taką zupę można ugotować bez przestrzegania kolejności dodawania składników i bez tak wielu przypraw. W każdym razie polecam na rozgrzewkę:)
zupa z porow




"Właściwa ocena sytuacji jest wynikiem doświadczenia, a doświadczenie jest często wynikiem niewłaściwej oceny sytuacji." 
Rita Mae Brown




Komentarze
2011/12/05 17:55:11
lubię przepisy Ciesielskiej:) porową robię, ale bez kapusty włoskiej....
pozdrawiam! :)
2011/12/07 09:28:06
Czytałam kiedyś o Kuchni Pięciu Przemian... strasznie to skomplikowane... może dlatego, że chińskie?;)
Ale najważniejsze, że pysznie i sycąco:)
2011/12/07 13:23:05
Tą kuchnią interesowałam się już kilka lat temu, wtedy kupiłam i przestudiowałam książki A.Ciesielskiej. Zachwyciłam się takim sposobem odżywiania, ale na tym się skończyło, bo właśnie, tak jak Tobie Ren-ya, wydawał mi się on strasznie skomplikowany. Wtedy zdecydowałam się na Montignaca (który dla wielu osób też prosty nie jest;)
Kuchnia 5 przemian wymaga czasu przede wszystkim, nie jest to kuchnia szybka - ja nigdy dotąd nie spędzałam w kuchni tyle czasu, hehe.
Natomiast nie powiedziałabym teraz, że jest skomplikowana, trzeba nabrać trochę wprawy w operowaniu produktami i mieć tabele pod ręką:)
Na razie bardzo mi pasuje, więc zagłębiam się w nią z wielką przyjemnością:)


2 komentarze:

  1. Dziś zrobiłam zupę według tego przepisu. No może nie dokładnie, bo pora poddusiłam z cebulą, ale reszty zaleceń się trzymałam. Co do smaku, to sama nie wiem. Z jednej strony mi smakowało, a z drugiej czegoś brakowało... chyba wywaru, który nadałby mocniejszy warzywny smak. Przy kolejnym podejściu wypróbuję, czy to o to mi chodzi.
    Dziękuję za przepis. Pozdrawiam.Ola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, przepisy są po to, żeby je modyfikować i próbować innych wersji, pozdrawiam:)

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!