środa, 2 listopada 2011

Zapiekanka makaronowa z boczkiem, szynką i ...


Zapiekanka makaronowa z boczkiem, szynką


 
... i sosem na bazie mascarpone, śmietany i czosnku, czyli różności pozbierane  z lodówki i skomponowane w jedno, jak się później okazało, wielce smakowite, danie:)




Składniki na 2-3 porcje:

* 200 g makaronu pełnoziarnistego penne
* kawałek boczku surowego
* kilka plasterków szynki
* cebula spora
* żółty ser wędzony - akurat taki był w lodówce

Sos:
* 100 g mascarpone
* 50 g śmietany kwaśnej 18%
* 3 ząbki czosnku
* sól, przyprawy



Wędlinę pokroiłam i przesmażyłam z cebulą. Makaron ugotowałam bardzo mocno al dente czyli ok. 5 min. Ser żółty starłam, a mascarpone wymieszałam ze śmietaną, przyprawami i wyciśniętym czosnkiem*.
W naczyniu układałam po kolei: makaron, wędlinę, kupki sosu i ser żółty. Przykryłam folią aluminiową i wsadziłam do piekarnika nagrzanego do 180*C na 20 min.

* czosnek od pewnego czasu wyciskam nie obierając go z łupiny. Szybciej, bez problemów i łatwiej się czyści wyciskarkę. Polecam ten sposób! Chyba, że to takie oczywiste dla wszystkich, tylko ja nie wpadłam na to do tej pory;)

Zapiekanka makaronowa z boczkiem, szynką

Zapiekanka makaronowa z boczkiem, szynką

Po wyjęciu rozłożyłam na  talerze i posypałam koperkiem. 
Bardzo, bardzo dobre było:)

Zapiekanka makaronowa z boczkiem, szynką



"Rzuć szczęściarza do wody, a wypłynie z rybą w zębach"  
Julian Tuwim




Komentarze
2011/11/02 16:29:10
Pysznie jest tak wyczyscic lodowke raz na jakis czas :)
2011/11/02 16:30:47
Takie dania uwielbiam :)
2011/11/02 20:53:21
Super :)
2011/11/03 10:58:30
I pomyśleć, że nie tak dawno w ogóle zapiekanek na bazie makaronu nie robiłam, bo mi się zapiekanka kojarzyła z ziemniakami:)
Pozdrawiam:)
2011/11/03 17:47:18
Jako fanka zapiekanek wszelakich, a zwłaszcza mączystych (naleśnikowych i makaronowych), po prostu nie mogłam przejść obok tego dania obojętnie. A z Twojego przepisu skorzystałam tym chętniej, że znów za pomocą cudzych rąk;)
Pychota!!!!
Dzięki:)
2011/11/03 18:59:09
fajna...;) lubię wszelakie zapiekanki;)
2011/11/04 09:13:08
Ren-ya, cieszę się, że smakowało! Dobrze, że masz Kogoś, kto tak o Ciebie kulinarnie dba!
Izaa_a, zapiekanki mają też taką podstawową zaletę, że z czego by ich nie skomponować, to zawsze dobre wyjdą:)
Pozdrawiam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!