środa, 16 listopada 2011

Kapusta włoska w roli głównej



sałatka  z kapusty włoskiej



Tak jak niedawno odkryłam i zachwyciłam się porem w zapiekance, tak teraz padło na kapustę włoską; do tej pory taka kapusta w ogóle dla mnie nie istniała.
Ostatnio jadłam ją ugotowaną, a dzisiaj wrzuciłam  do garnka na parę i zjadłam z dodatkami w charakterze obiadu:)



Składniki na jedną porcję:
* ćwiartka kapusty niedużej
* 1/2 mozarelli
* kilka suszonych pomidorów + oliwa spod nich
* sól czosnkowa


Kapustę ugotowałam na parze, dodałam pokrojone kawałki mozarelli i pomidorów, posypałam lekko solą czosnkową, polałam niewielką ilością oliwy.
I zjadłam:)


sałatka  z kapusty włoskiej
            



"Życie jest tragedią, gdy widziane z bliska, a komedią, gdy widziane z daleka"    
Chaplin




Komentarze
2011/11/16 19:55:04
Bardzo apetycznie wyglada taki mix kolorów. Lubię kapustę i będę musiała spróbować tę sałatkę. Mam akurat ser feta, jak myślisz czy będzie pasować zamiast mozzarelli?
2011/11/16 20:40:41
mmm... wygląda naprawdę apetycznie :) i te suszone pomidorki... trzeba będzie wypróbować :)
2011/11/17 08:58:09
A ja właśnie bardzo lubię kapustę i wszelkie dania z niej, a włoska ma jeszcze i tę zaletę, że ładnie wygląda na talerzu:)
2011/11/17 12:01:19
Xbluebluex - feta będzie też dobra, bo dlaczego nie?
Chocoland - kapusta rzeczywiście wygląda apetycznie, zwłaszcza jak nie jest rozgotowana, tylko taka lekko sprężysta:)
Ren-ya - a co jeszcze z kapustą jadasz, jakie dania?
Gość: Ewa smaczniutkie.pl, 178-37-55-235.adsl.inetia.pl
2011/11/17 15:55:08
Czasami zdarza mi się zrobić kapustę włoską na ciepło ,ale z jabłkiem i cebulką. Twoja wersja bardzo kusi :)
2011/11/17 22:06:52
Próba komentarza z linkiem do mojego bloga. Może teraz się uda :)
2011/11/18 13:59:48
Sowo, takie najprostsze z kapusta kiszona z jakimś mięskiem: wrzucamy do szybkowara kapustę, udka/karkówkę/gulaszowe... (ja najbardziej lubię z udkami), odpowiednie przyprawy, pół szklanki jakiegoś płynu: wody, rosołu, wina... i za 20-25 min. mamy pyszny obiad praktycznie bez gotowania. Najbardziej lubię z ziemniaczkami:)

A ze świeżej kapusty: pokrojoną kapustę dusimy podlaną niewielką ilością wody, do ugotowanej (wystarczy ok.20 min) dodajemy podsmażone pieczarki, boczek (kapustka lubi tłusto:)), czasem mięso mielone i gotowe danie jednogarnkowe. Można też dodać ugotowany ryż - mamy wtedy gołąbki dla leniwych:)
2011/11/18 14:09:51
Ren-ya, dzięki - chodziło mi konkretnie o dania z włoską, a to drugie z boczkiem i pieczarkami, to myślę, że właśnie z włoską mogłoby być dobre:)
Szybkowaru nie mam, nawet myślałam nad zakupem, ale doszłam do wniosku, że pewnie rzadko będę używać i następny sprzęt do zalegania w szafkach przybędzie;)
2011/11/18 15:31:40
Sowo, szybkowar jest bardzo praktycznym garem - u nas nie ma tygodnia, byśmy go do czegoś nie wykorzystali. A goloneczka z szybkowara w piwie.... 2 godz. i można się zajadać:)

Hmm... jak na aspirującą wegetariankę, to chyba za bardzo się smakuję mięsnym daniami;)
2011/11/18 15:50:02
Ren-ya - u mnie jutro właśnie golonka, szukam przepisu żeby inaczej jakoś zrobić niż zwykle:)
A do czego Ci te wegetariańskie aspiracje potrzebne?;)



5 komentarzy:

  1. i znalazłam ..bedzie jutro jako dodatek do kotletów ..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znów zapomniałam o włoskiej kapuście, przypomniałaś mi tym komentarzem:)

      Usuń
  2. a ja kupiłam tylko nie zrobiłam jeszcze ..czeka pewnie na jutro .. czesto robię cos z kapusty, a ostatnio musiałam trochę zrezygnować bo niestety wzdęcia mam po niej

    OdpowiedzUsuń
  3. no i wreszcie zrobiłam ...fajowa odmiana kapusta z mozarella ...pewnie jeszcze zrobię ...dzięki za pomysł

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!