wtorek, 15 listopada 2011

Domowy karczek na soli



domowa wędlina




Następny przepis na wędlinę przygotowaną domowym sposobem, ten jeszcze prostszy niż poprzedni.
Taką metodą podobno można przygotowywać każde mięso i ryby. Dotąd raczej słyszałam o kurczaku w soli, ale okazuje się, że jest to metoda uniwersalna.U mnie był niewielki kawałek karczku, coś ok. 800 g.


Karczek umyłam, wysuszyłam i położyłam na grubej warstwie soli morskiej rozsypanej w szklanym naczyniu. Piekarnik rozgrzałam do 180*C  - tylko dolna grzałka -  i piekłam mięso ok. 1 godzinę 20 minut. Przy większych kawałkach zaleca się piec ok. 2 godzin.
Można mięso posypać ziołami albo zrobić glazurę z musztardy z całymi ziarenkami gorczycy. Ale  i bez dodatków wyszło smaczne, że aż trudno uwierzyć!


domowa wędlina
domowa wędlina


Ponieważ mój kawałek mięsa był szeroki, a krótki, więc kroiłam go wzdłuż, a nie w poprzek włókien, co może nie jest zgodne z procedurami masarskimi, ale wygodne w takim przypadku.
Następnym razem nie będę rozsypywać soli po całym naczyniu, wystarczy jedynie pod mięsem i wokół niego.
Oczywiście takie mięso jak najbardziej nadaje się jako drugie danie. My zjedliśmy go jako wędlinę:)


domowa wędlina




"Moja żona i ja byliśmy szczęśliwi przez 20 lat.
Potem się pobraliśmy..."     
Rodney Daugerfield



Komentarze
2011/11/15 14:29:34
Mimo, że jestem fanem drobiu, ten karczek wygląda niezwykle apetycznie :) No ale skoro te sposób przyrządzania nadaje się także do kurczaka, to pewnie najpierw na nim wypróbuję :)

Chciałabym Cię serdecznie zaprosić na mojego bloga po wyróżnienie
chocoholiczka.blogspot.com/2011/11/bardzo-mie-wyroznienie.html
2011/11/15 15:42:24
Po tytule spodziewałam się jakiegoś ekskluzywnego (bo "karczek na soli" zabrzmiał mi prawie tak elegancko jak "cannelloni pod beszamelem") dania mięsno-rybnego, a to chodzi o sól morską, a nie morską solę:DDD

Ale koniec śmiechu; mięsko wygląda bardzo apetycznie!
2011/11/15 17:33:56
Chocoland - kurczaka miałam najpierw robić, ale karczek wpadł mi pod rękę, więc wypróbowałam na nim:)
Daj znać jak zrobisz kurczaka.
Ren-ya - dobre! Takie skojarzenie nie wpadłoby mi na myśl, może dlatego, że częściej używam sól niż solę;)
2011/11/16 11:44:04
takie mięsko jest pychaa;))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!