piątek, 28 października 2011

Deser serowy przekładany malinowym musem


deser z serem i owocami



Miałam ser w wiaderku do wykorzystania, a ochoty na sernik pełnowymiarowy i pieczony raczej nie, więc wymyśliłam to, co zawsze się sprawdza i co zawsze chce mi się robić, czyli deser na zimno! 



Składniki na foremkę 22x12:

Spód:
* 100 g ciasteczek maślanych
* 40 g stopionego masła
* 4 szt. czekoladek z orzechami i likierem

Masa serowa:

* 250 g sera na serniki
* 100 g serka mascarpone
* 50 g jogurtu greckiego
* 150 g malin mrożonych + łyżka fruktozy
* bezy - miałam do wykorzystania, więc dałam 
* 2 łyżeczki kakao
* 1 łyżka żelatyny + woda do rozpuszczenia - za mało było, jak się później okazało



Foremkę wyłożyłam folią spożywczą i wcisnęłam w dno zmiksowane ciasteczka połączone z masłem i rozpuszczonymi w nim czekoladkami. Odstawiłam na chwilę do lodówki.
Ser biały i mascarpone wymieszałam z pokruszonymi bezami; maliny zmiksowałam z fruktozą. Przygotowałam żelatynę i dodałam jej trochę do malin, a resztę do masy serowej. Połowę masy rozłożyłam na ciasteczkowym spodzie, na to maliny, na to kleksy z masy serowej i kleksy z pozostałej masy pomieszanej z kakao.
I do lodówki na całą noc.

deser z serem i owocami

Rano się okazało, że żelatyny dodanej do malin było za mało i mus wymknął się spod kontroli;) Wyszedł więc, nie jak było w moim założeniu,  gęsty i zwarty mus, tylko raczej  galaretka, w dodatku lekko rozpuszczona;)
W każdym razie jeśli myślicie, że to wpłynęło na powodzenie tego deseru, to oczywiście się bardzo mylicie!
Nawet moja córka nie narzekała tym razem, że bez malin byłoby lepsze;)

deser z serem i owocami

 


"Szczęśliwi chwil nie liczą, a później narzekają, że szczęście trwa krótko" 
Henryk Jagodziński



Komentarze
2011/10/28 13:20:47
Wow! Pyszności.
Amber
2011/10/28 16:46:26
Smakowicie wygląda!!! Ja tak uwielbiam maliny:)
2011/10/28 19:45:39
pyszniaste ciacho:)
2011/10/28 21:14:20
Wspaniały i niezwykle fotogeniczny deser :D
2011/10/29 08:22:27
Miałam obawy, czy wygląd będzie smaczny, bo dla mnie trochę krwawy ten kawałek (choć i tak nie zamieściłam zdjęć z pierwszego krojenia, gdzie malinowa krew lała się prawie strumieniem;)
W każdym razie zjedzone w mig:)
Pozdrawiam:)
2011/10/29 12:37:01
Wow! Wygląda niesamowicie apetycznie :)
2011/10/30 07:46:22
myślałam w pierwszym momencie, że to lody :) ale taki serniczek to z ochotą bym zjadła


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!