czwartek, 6 października 2011

Brokuły zapiekane z szynką i porem


Brokuły zapiekane z szynką i porem  


Miałam tak: połowę brokuła,  kilka pieczarek, kilka plasterków szynki konserwowej i ochotę na zapiekany obiad. Dokupiłam pora i zrobiłam pyszną zapiekankę! 
Jak ją jadłam, to sobie myślałam jak opisać takie zwykłe, banalne danie, żeby oddać jakie ono pyszne jest.A pyszne było wyjątkowo!




Składniki na jedną porcję:
*  1/2 brokuła
*  kilka pieczarek*  3-4 plasterki szynki*  1/2 pora*  2 łyżki jogurtu greckiego*  łyżka majonezu - u mnie kielecki*  starty ser żółty - dałam Stary Olęder z Biedronki

*  sól, ew. przyprawy



Najpierw nastawiłam piekarnik na 180*C. Starłam ser, pokroiłam szynkę.
Pieczarki obrałam, pokroiłam, chwilkę poddusiłam na patelni, dorzuciłam  półplasterki pora i za chwilę  jogurt i majonez. Przez moment jeszcze trzymałam na ogniu, lekko mieszając. 
W międzyczasie zblanszowałam brokuły tzn. wrzuciłam je na chwilkę do wrzącej wody (chyba to się właśnie nazywa blanszowaniem?)

Na dno naczynia wyłożyłam brokuły, na to paseczki szynki i zawartość patelni. Na koniec starty ser i do piekarnika na 20 minut pod przykryciem z folii aluminiowej.


Brokuły zapiekane z szynką i porem



Po wyjęciu miałam posypać jeszcze czymś zielonym, ale zapomniałam. W każdym razie zjadłam całą zapiekankę z wielkim smakiem:)


Brokuły zapiekane z szynką i porem




Najbardziej śmieszne pragnienie, to pragnienie podobania się wszystkim.”
J.W. Goethe




Komentarze
2011/10/06 20:05:42
Uwielbiam brokuły, nie omieszkam spróbować! :)
2011/10/06 20:32:05
bardzo fajny patencik, cytat też piękny:)
2011/10/06 20:35:29
kiedy mam ochotę na kolację na ciepło, a wyjątkowo nie na tosty, to robię właśnie taką zapiekkankę z tego co jest pod ręką ;)
2011/10/06 21:11:08
Oj wierzę, że było pyszne - bardzo udane połączenie :)
2011/10/07 08:15:07
Szczególnie dodatek pora jest trafiony; odkąd go odkryłam w zapiekance z wędzoną makrelą, odtąd stał się moim zastępcą cebuli w zapiekankach:)
Pozdrawiam!
2011/10/07 11:12:50
Z porem musi świetnie smakować
2011/10/11 21:24:54
Przedstawiłam komu trzeba Twój przepis i ... wczoraj na obiad też jadłam pyszne brokuły zapiekane z szynką! Ale bez pora. Kucharz zapomniał. Pamiętał za to o posypaniu zieloną pietruszką na końcu:D.
2011/10/12 07:50:08
Prowadzenie bloga dostarcza mi wielu pozytywnych emocji, ale najmilej jest wtedy, gdy ktoś zainspiruje się przepisem i zrobi proponowane przeze mnie danie! Dlatego ciesze się Ren-ya, że zrobione - ukłony dla Kogo Trzeba - i że smakowało:)

Lutka40, zgadza się, por jest znakomity w takich kombinacjach i dziwię się, że tyle lat o tym nie wiedziałam i pora traktowałam po macoszemu;)

Pozdrowienia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!