piątek, 26 sierpnia 2011

Witam po przerwie, czyli elektryczne grillowanie


warzywa z grilla elektrycznego




Ostatnio nie miałam weny do eksperymentowania z nowymi przepisami, za to  poszalałam mocno (oj, mocno!) z lodami oraz słodyczami (niekoniecznie MM)  i w efekcie trochę mi się ciasno zrobiło w ubraniach;)
Pora więc wrócić do MM, która nie tylko wagę, ale i samopoczucie trzyma na poziomie😃.

Znalazłam w piwnicy elektryczny grill, który się tam kurzył od lat wielu i jakoś nie przychodziło mi do głowy żeby z niego korzystać. Sama się dziwię dlaczego, skoro to tak fantastyczne urządzenie jest!
Postawiłam go na ladzie i od tej pory - mając go pod ręką - codziennie na nim grillujemy. Wszystko co się da.
Nie miałam do tej pory przekonania do bakłażanów, wydawały mi się warzywem bez smaku raczej. Do czasu, aż takiego bakłażana w ramach eksperymentu wygrillowałam do postaci chipsa prawie.
I to się okazało właśnie to!
To mój zestaw obiadowy, którym się zachwyciłam ostatnio.



Składniki:
* bakłażan
* pieczarki
* papryka
* ogórek zielony

Sos:
* 1-2 łyżek sera białego takiego jak na serniki
* 1-2 łyżki jogurtu greckiego
* łyżeczka majonezu kieleckiego
* czosnek wyciśnięty
* koperek
* sól



Bakłażana obrałam ze skórki, pokroiłam na bardzo cienkie plasterki, posypałam solą i odstawiłam, żeby wypuścił sok. Wytarłam i położyłam na grillu (uprzednio posmarowanym lekko olejem), dodałam pokrojone pieczarki i kawałki papryki.


warzywa z grilla elektrycznego


W międzyczasie pokroiłam ogórka zielonego do zjedzenia na surowo  i zrobiłam gęsty sos. 
Sos wstawiłam na chwilę do lodówki, żeby się przegryzł.
I obiad gotowy - syty i pyszny:)



warzywa z grilla elektrycznego




Komentarze
2011/08/27 12:35:44
Faktycznie pysznie :) Ja wprawdzie grillem elektrycznym nie dysponuję, za to zaopatrzyłam się w porządną patelnię grillową, więc też mogę poszaleć ;)
2011/08/28 19:34:38
Witaj Tu-tusia:)
Ja też już nie dysponuję grillem elektrycznym, był się właśnie przepalił na amen! Chyba mu nie przysłużył klimat piwniczny przez te lata wegetacji i oczekiwania na lepsze czasy, hehe.
Ale już zakupiłam patelnię grillową, bo teraz trudno nam się obyć bez grillowania - uzależnienie dość szybko się pojawiło:)
2011/08/29 16:44:02
A my grillowaliśmy wczoraj na świeżym powietrzu i strasznie chciałam wypróbować bakłażanowe chipsy, ale ku mojej rozpaczy brakło bakłażanów w sklepie...

Sosik wygląda smakowicie. Ja zazwyczaj robię podobny, też z czosnkiem, ale na bazie serka naturalnego i z pokrojonym ogórkiem (do tego oczywiście sól i pieprz) - jest doskonały do grillowanych potraw. Ale Twój sosik też wypróbuję, jak już dotrze do nas, na prowincję, coś takiego jak jogurt grecki - widziałam już w telewizji reklamy, więc mam nadzieję, że to już niedługo:).
2011/08/30 14:05:52
Zwróć uwagę Ren-ya na dodatek majonezu kieleckiego, on daje takim sosom specyficzny smaczek:)
Z tartym ogórkiem też robię, jak najbardziej!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!