środa, 2 czerwca 2010

Semifreddo z mascarpone i czekoladą


deser lodowy z mascarpone



Z tym deserem zetknęłam się po raz pierwszy nie tak dawno i jego nazwa  urzekła mnie do tego stopnia, że postanowiłam wypróbować, cokolwiek by się miało okazać;)
I dobrze zrobiłam!

Przepis z Kotlet.tv



Składniki:
  • 200 g serka mascarpone - dałam całe opakowanie czyli 250 g
  • 250 g śmietany 18%
  • 100 g cukru pudru - dałam 100 g  fruktozy (aktualizacja: teraz korzystam z ksylitolu)
  • 1/2 szklanki mleka
  • 10 biszkoptów - dałam 7 Digestive
  • 1/2 tabliczki czekolady mlecznej - dałam gorzką
  • 2 łyżki czekoladowych drobinek (posypka) - dałam 2 pomadki - galaretki w czekoladzie
  • kilka kostek stopionej gorzkiej czekolady do polania


 

Zrobiłam w keksówce 12x22.
Czekoladę i galaretki posiekałam dość drobno, ciastka pokruszyłam. Dodałam pozostałe składniki, wymieszałam ręcznie (można mikserem, ale ja nie mam haków do mieszania ciasta i wyszedłby mi mix kompletny)
Keksówkę wyłożyłam folią, wlałam masę, zawinęłam folię i włożyłam do zamrażalnika na całą noc.
Przed podaniem przełożyłam na godzinę z zamrażalnika do lodówki. Następnym razem zrobię w 2 mniejszych pojemniczkach, bo po tym lekkim rozmrożeniu deser musi być zjedzony w całości.
Odwinęłam z folii i polałam roztopioną czekoladą.

Poezja! Deser wart swej nazwy:)

deser lodowy z mascarpone


                  

Komentarze
2010/06/02 10:45:42
Sowa to jest niehumanitarne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!i teraqz będę siedziec i kombinować jak to zrobić bez ciastek,bez cukru i bez polewy:)
2010/06/02 10:59:24
Jak zrobisz bez ciastek (choć one są pełnoziarniste), to będzie całkiem dietetycznie anty-cukrzycowo:)
2010/06/10 11:37:34
Bardzo lubię semifreddo. pozdrawiam!
2010/07/27 22:38:03
Cuuudowne!

Gość: gość 2, hermes.centrume.krakow.pl
2010/11/30 13:59:07
jeszcze nie zrobiłam ,ale wyglada i na pewno jest The Best :-) 
 

                 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!