wtorek, 19 stycznia 2010

Frittata z warzywami i boczkiem


frittata montignac



Kiedyś takie placki robiłam na podstawie z podgotowanych i pokrojonych na plasterki ziemniaków. Lekko je podpiekałam i na to kładłam resztę składników.
Teraz robię bez ziemniaków i bardzo zachęcam do spróbowania takiego dania,  bo jest proste, sycące i można wykorzystać składniki na zasadzie co w lodówce się znajdzie.




Składniki na 2 osoby czyli jedną patelnię:
*  warzywa jakie się chce, u mnie dzisiaj mrożonka z zielonych warzyw
*  wędlina – może być kiełbasa, resztki wędlin, a u mnie dzisiaj 4 plastry boczku
*  3 całe jajka i 2 żółtka*
* 1-2 łyżki oleju dla zwilżenia patelni - patelnia najlepsza z powłoką nieprzywieralną


 


Na patelnię wlałam olej, wrzuciłam mrożonkę na ok. 10 minut na mały ogień, często mieszałam.
W międzyczasie pokroiłam boczek i wrzuciłam na  chwilkę na drugą patelnię, można również przyrumienić mocniej, jak kto lubi.
Jajka z żółtkami rozbełtałam w garnuszku, posoliłam.
Boczek rozłożyłam równomiernie na warzywach, zalałam jajkami i włożyłam na kilka minut do piekarnika, bo akurat miałam nagrzany jeszcze po wcześniejszym pieczeniu chleba. Zwykle jednak piekę na palniku kuchenki, ale musi być malutki ogień i pod przykryciem.
W piekarniku trzymałam do ścięcia się jajek, a potem pozostało już tylko zajadać:)


* wszelkie omlety, a przede wszystkim jajecznicę robię od lat w takiej kombinacji. Czyli więcej żółtek niż białek. Smak jest nieporównywalnie lepszy niż w tradycyjnej proporcji:)



frittata montignac




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!