piątek, 8 stycznia 2010

Makaron ze szpinakiem


makaron pełnoziarnisty ze szpinakiem




Dopóki nie zaczęłam się odżywiać wg MM nie przepadałam ani za makaronem, ani tym bardziej za szpinakiem. Makaron istniał dla mnie jedynie w wersji spaghetti i to nie za często, szpinak praktycznie w ogóle.
Teraz się zmieniło:)

Makaron jadam na co dzień, szpinak bardzo często, bo i smaczny i szybki w przygotowaniu i zawsze mam zapas w zamrażarce. Makaron pełnoziarnisty smakuje mi zdecydowanie bardziej niż ten z białej mąki.



Przepis na 2-3 porcje:
* 200 g makaronu rurki pełnoziarnistego – używam Lubelli
* 5 kulek szpinaku Bonduelle
* szczypta gałki muszkatołowej
* 100 g śmietany18%
* ząbek czosnku
* sól, pieprz


Makaron wrzucam na wrzątek, gotuję al dente. W  czasie gdy makaron się gotuje wkładam zamrożone kulki szpinaku  na patelnię na baaardzo delikatny ogień.
Mieszam aż się rozmrozi, doprawiam, na końcu dodaję ok. 100 g śmietany, mieszam, dodaję  wyciśnięty przez praskę lub drobno posiekany czosnek.
Makaron odcedzam, dodaję szpinak, zajadam:)

Aby danie było zgodne z  I fazą MM śmietanę należy zastąpić mlekiem bądź chudym białym serkiem.

makaron pełnoziarnisty ze szpinakiem



Komentarze
2010/01/08 14:00:55
Szpinak zaczęłam jeść w wieku 42 lat. Przedtem moje kubki smakowe do niego nie dojrzały. Teraz uwielbiam w róznych postaciach od ciapaji do pasztetu
2010/01/08 14:01:52
To ja jeszcze później;)
Pozdrawiam:)
2010/01/09 20:04:25
Też przekonałam się do szpinaku, niestety nie w wersji, którą gotuję sama - po prostu nie umiem go robić i już. :( Może kiedyś... :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!