środa, 27 stycznia 2010

Babka czekoladowa z orzechami


babka  z czekoladą i orzechami





Bardzo szybka w przygotowaniu babka, o wyraźnym smaku gorzkiej czekolady, puszysta i delikatna, żaden tam "zapychacz" jakim często babki bywają.

Przepis od Dorotus76, wprowadziłam drobne zmiany.



Ciasto:
* 100 g gorzkiej czekolady
* 4 jajka
* 90 g fruktozy
* 150 g mąki pełnoziarnistej
* 2 pełne łyżeczki proszku do pieczenia
* 100 g zmielonych orzechów laskowych i włoskich
* 1 łyżeczka kakao
* 100 g masła

Polewa:
* 60 g gorzkiej czekolady - można oczywiście dać więcej
* kilka łyżek mleka albo masła
* 2-3 łyżki posiekanych orzechów


Masło stopiłam w garnuszku, odstawiłam do wystygnięcia. Zmieliłam czekoladę i orzechy.
Białka ubiłam ze szczyptą soli na sztywno, pod koniec dodając po trochę fruktozę i żółtka.
W drugiej misce wymieszałam mąkę, orzechy, proszek do pieczenia, czekoladę, kakao. Dodałam do tego ubitą masę jajeczną, delikatnie wymieszałam, a na końcu wlałam roztopione masło.
Ciasto przełożyłam do keksówki i piekłam w piekarniku nagrzanym do 175*C ok. 40 min.
Po lekkim przestudzeniu polałam polewą przygotowaną z rozpuszczonej na parze czekolady z mlekiem (orzechy wrzuciłam do polewy).
Ciasto nie jest duże, w sam raz na zimowy wieczór dla kilku osób:)

babka z czekoladą i orzechami

 

Komentarze
2010/01/29 09:40:18
Wygląda przepysznie i bardzo czekoladowo :)
2010/01/29 12:07:54
Tak, zdecydowanie jest to ciasto mocno czekoladowe:) 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!