czwartek, 31 grudnia 2009

Babeczki orzechowe z cream cheese


muffinki z mascarpone



Lubię piec babeczki, bo praca żadna, a efekt zawsze jest świetny. Ponieważ z natury jestem leniwa, więc takie przepisy to mój ideał;)
Tym razem miałam do zagospodarowania serek mascarpone i padło na przepis z bloga Dorotki.



Składniki na 12 babeczek:
* 85 g zmielonych orzechów włoskich
* 4 łyżki miękkiego masła
* 80 g fruktozy
* skórka otarta z połowy cytryny
* 70 g mąki pszennej graham typ 1850
* 1/2  płaskiej łyżeczki proszku do pieczenia
* 1/2 płaskiej łyżeczki sody oczyszczonej
* 2 roztrzepane jajka
* orzechy włoskie do dekoracji

Masa: 
* 250 g cream cheese np. Philadelphia – ja użyłam mascarpone
* 80 g fruktozy, ale następnym razem dałabym mniej i dodała sok z cytryny, bo wg mnie masa była za słodka



Wszystkie składniki na babeczki zmiksowałam, przełożyłam do formy do muffinek wyłożonej wcześniej papierkami.
Piekłam ok. 20 min. w temp. 190*C.
Po wyjęciu i wystudzeniu położyłam na każdej babeczce serek wymieszany z fruktozą i po 2 połówki orzecha.
Babeczki pyszne, będą idealne po małej korekcie słodkości kremu.
Na pewno będę je robić jeszcze nie raz:)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!